3Dfx VSA-100 problémák

3Dfx VSA-100 problémák

2000. február 29. 04:25, Kedd
A 3Dfx-nek problémái vannak az első VSA-100-as chipekkel. Az új funkciók működnek (32 bites renderelés, FSAA, stb.), de a chip csak csökkentett frekvencián képes működni. A helyzet hamarosan javulni fog, és már nem kell sokat várnunk a teljesen működőképes chipekre. Ezeket a híreket a 3Dfx hivatalos képviselője is megerősítette:

“... most az első VSA-100-as szilícium sorozatot mutatjuk be, amit magunk között az A0-ás sornak hívunk. Bizonyos szilícium előállítási problémák miatt ez a terméksor csak alacsony frekvencián képes működni, és video RAMDAC problémák is felléptek. Emiatt úgy döntöttünk, hogy a VSA-100-at nem mutatjuk be a CeBit-en, és csak a sajtó és a média néhány tagja láthatta. Nemrég azonban elég negatív cikkek jelentek meg a neten, amik az alacsony frekvencia a gyenge video minőség miatti csalódást tükrözték. Ezek mostanra már ismert tények, és mindkettőért a hibás szilícium előállítás a felelős.

Most jöjjenek a jó hírek. Az előállítási problémát felderítettük és kijavítottuk. Már készül is a következő terméksor, az A1-es, ami a végső VSA-100-as termékeket jelentheti. Működőképesség szempontjából meg voltunk elégedve az A0-ás sorral. Nagyon robosztus volt, csak pár kisebb hibával, amit az A1-es sorban már kijavítottunk. Minden fő funkció tökéletesen működik, többek között a 32 bites renderelés, a textúra tömörítés, a teljes anti-aliasing, a T-buffer, továbbá a multi-chip SLI és az FSAA is. Ennek eredményeképpen a szoftverfejlesztés gőzerővel indulhatott meg. A végső termék mellé szintén robosztus szoftvercsomagot szánunk. Úgy gondoljuk, hogy még teljesíteni tudjuk az áprilisi megjelenési dátumot az első VSA-100-as szériával. Míg az A0-s sor hibája elég kiábrándító, és a korai bemutatókat is elrontotta, mi nagyon jól érezzük magunkat, hogy az A1-es sor jól sikerült. Így a szilícium termelés már be is indult...”


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások