Jelenleg nem éri meg az árát a Shroud of the Avatar

Jelenleg nem éri meg az árát a Shroud of the Avatar

2014. december 12. 19:25, Péntek
A Shroud of the Avatar az Ultima Online alkotójának új MMO-ja, mely azonban még tele van hibával.

17 évvel ezelőtt, mikor az Ultima Online megjelent az MMO-k piaca még nagyon, de nagyon kevés szereplővel rendelkezett. Éppen ezért minden hibája ellenére Richard Garriott alkotása kultikussá vált és meghatározta a műfajt is. A azóta eltelt időben azonban az MMO-k felhasználóbarátabbak és szórakoztatóbbak, segítőkészebbek lettek. A piac mára ugyanis annyira telítetté vált mostanra, hogy egy fejlesztő sem engedheti meg, hogy a játékosok túl messze távolodjanak el a történet által kijelölt ősvényről és unatkozzanak... mert akkor elmennek.

Ám az úriember úgy döntött visszatér a játékvilágba ám nem az Ultima Online 2-vel, hanem az arra sokban hasonlító Shroud of the Avatar címet kapott projekttel, mellyel a Steam Early Access berkeiben eltölthettem 10 órát. Elsőre leszögezném, hogy jelen pillanatban senki ne fogjon neki cikkünk tárgyának. A legfontosabb indok, hogy a nagyjából 9000 forintos árért cserébe jelen pillanatban olyan, mintha 15 évvel készült volna.

A csontvázak és farkasok, a környezet és az ellenfelek, a lehetőségeink és a történet mind olyan, mintha egy évszázaddal korábban készítették volna. Akkor még profi munkaként könyveltük volna el, ám egy World of WarCraft vagy Age of Conan után a Shroud of the Avatar jelen pillanatban egyszerűen keveset nyújt. Ráadásul az egész alkotásról süt, hogy az Ultima Online nem hivatalos folytatásaként akarják eladni.



A menük, az NPC-kel kapcsolatos lehetőségeink, a fejlődési megoldások is mind-mind ismerősek lehetnek. Azonban vannak pozitív dolgok, melyek miatt még sem tekinthető teljesen kidobott pénznek és időnek a Shroud of the Avatar. Bár MMO, ennek ellenére kalandozhatunk offline módban is benne illetve több módot is kapnak az online lehetőségek. Aki egyedül szeretne csatangolni, annak ott a Single-Player Online, ha valaki pedig csak a barátait szeretné látni, annak ott a Friends Only Online.

Sajnos azonban ez az egyetlen pozitívum. Ha valaki szeretné megtudni, hogyan alkothatja meg saját karakterét, pontosan miért is van a játék világában és merre is találja a következő küldetést. A világtérképen szinte semmi nincs jelezve, a küldetéseket csak rengeteg kérdezgetés után kapjuk meg, az ellenfelek pedig annyira ostobák hogy semmi esélyük nincs ellenünk. Elég csak körbe futkosni előlük, majd néha visszafordulva rájuk verni egyet vagy varázsolni.

Egy szó mint száz a Shroud of the Avatar jelen állapotában szimpla pénzlehúzás, egy átverés. A játék még alfa-fázisban sincs és így feltenni (még ha Korai Hozzáférésben is) szinte már pofátlanság... főleg pénzért. Ezzel pedig az a gond, hogy talán a végeredmény valóban egy újabb remekmű lesz, de addig annyi játékost veszítenek el, hogy már senkit nem fog érdekelni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások