Ismét támadhatóvá váltak az Adblock fejlesztői

Ismét támadhatóvá váltak az Adblock fejlesztői

2015. február 4. 07:09, Szerda
A világ legismertebb reklámblokkoló programjában fizetős kiskapuk vannak a nagyobb cégeknek.

Az online hirdetési piac nagyságrendje évente 120 milliárd dollár körül van. A különböző cégek hatalmas összegeket, valamint számos eszközt vetnek be azért, hogy üzeneteiket eljuttassák potenciális ügyfeleikhez. De az emberek közül sokan nem akarnak hirdetésekkel találkozni, ezért blokkoló alkalmazásokkal egészítik ki böngészőiket. A szoftverek közül a legismertebb az Eyeo startup által fejlesztett Adblock Plus.

A kiegészítőben létezik egy fehér lista, ami a cég által elfogadható hirdetéseket tartalmazza. Ezek kizárólag nem zavaró, kevéssé agresszív bannerek lehetnek, így támogatják a reklámoktól függő weboldalakat. A The Financial Times most arról írt, hogy miközben erre a szűrt listára a kisebb cégek ingyen rá tudnak kerülni, addig a nagyobb cégek komoly összegeket fizetnek érte. Az Adblock Plus fejlesztőinek a Google, a Microsoft, az Amazon és a Taboola ismeretlen nagyságú összegeket fizettek azért, hogy a szoftver átengedje a szűrőin az ő reklámjaikat. Az Eyeo visszautasította, hogy tájékoztatást adjon az így befolyt bevételeiről. A brit gazdasági újság ugyanakkor talált egy olyan vállalkozást, amely azt állította, hogy a startup az elérhetővé tett hirdetésekből származó bevételeknek akár a 30 százalékát is elkérheti.

A Google és az Amazon eddig nem reagált az állításokra. Számos piaci szereplő attól tart, hogy az Adblock Plus és a hasonló megoldások alkalmazása veszélyezteti az üzleti modelljeiket, ezért például az RTL és a ProSiebenSat.1 kártérítést követel az Eyeo vezetőitől. A cég adatai szerint a reklámblokkolót eddig több mint 300 milliószor töltötték le és havonta több mint 50 millióan használják rendszeresen. Az Eyeo rámutatott, hogy a felhasználóknak lehetőségük van arra, hogy akár a fehér listán szereplő, vagyis a szűrők által elvileg engedélyezett hirdetéseket is blokkolják.

A Mobile Geeks bloggerei már tavaly februárban kiderítették, hogy az Adblock Plus készítői több tízmillió dollárt kerestek az egyes cégekkel való együttműködésen.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások