A cégeknek is hasznosak lehetnek a VR-szemüvegek

A cégeknek is hasznosak lehetnek a VR-szemüvegek

2015. május 2. 10:33, Szombat
A Samsung szerint az okosórák és a virtuális valóság szemüvegek alkalmazásából a vállalatok is profitálhatnak. A cég újra vezet az okostelefonoknál.

Az új termékek több ágazat számára jelenthetnek majd új impulzusokat, ugyanakkor ezzel párhuzamosan új kihívások elé is állítják a vállalatokat. A Samsung az Oculus VR segítségével általa kifejlesztett és piacra dobott Gear VR virtuális valóság szemüveget, valamint a különböző okosóra-modelleket elsősorban a végfelhasználóknak szánta, de Eric McCarty mobil marketingért felelős alelnök szerint az üzleti szféra is profitálhatnak az új eszközkategóriák előnyeiből. A VR-szemüvegek például alkalmasak arra, hogy a potenciális ügyfeleknek átfogó multimédiás tartalmakat mutathassanak be.

Mivel a Gear S 3G-kompatibilis, így a használatához nincs szükség külön okostelefonra. McCarty szerint a VR-szemüvegek vállalati alkalmazásának esetében a legnagyobb kihívást az új tartalmak fejlesztése és terjesztése jelenti, ezek ugyanis részlegenként és üzleti modellenként jelentős mértékben eltérőek lehetnek.


A Samsung okosórái iránt a pénzügyi és a szabadidő szektorból van konkrét érdeklődés. A tőzsdei brókerek például a készülékek segítségével értesülhetnek az árfolyamok változásairól, a külső munkatársak állandó kapcsolatban lehetnek az ügyfelekkel és a központtal, míg az éttermekben így közvetlenül a személyzethez kerülhetnek az ételrendelések. A Gear VR-szemüveg bevonható lenne az ingatlanszektorban a lakások bemutatásába, a testedzések segítésére vagy a közlekedési járműveken az utasok szórakoztatásába.

Eközben az okostelefonos részleg sem pihen, az első negyedévben helyreállt a korábbi rend, ám a cég még nincs régi formájában. 2014 utolsó három hónapja kapcsán a legfontosabb és legérdekesebb hír az Apple előretörése volt, amely a két új iPhone 6 okostelefon bemutatkozásának és ezt követő nagy sikerének volt köszönhető. Ezzel érte el az almás cég, hogy az okostelefon-gyártók versenyében megkaparintotta az első helyet, ám várható volt, hogy az új év első negyedében ezt nem tudják majd megismételni - így is történt.

A Strategy Analytics most tette közzé az első negyedévre vonatkozó felmérését, amelynek rövid összefoglalója a hivatalos blogban is elérhető. Ebben a teljes mobilpiacra vonatkozó számokat látjuk, amennyiben azonban kizárólag az okostelefonok piacára koncentrálunk, a kép még érdekesebb. Kiderül ugyanis, hogy a Samsung ugyan visszavette a korábban magabiztosan birtokolt első helyet, ezt azonban az egy évvel korábbi 89 milliós darabszámhoz képest egy 6,5 százalékos visszaeséssel tette, amin reményeik szerint a Galaxy S6 és S6 Edge javít majd az év hátralévő részében. Piaci részesedésük 31,2 százalékról 24,1 százalékra olvadt.


Az Apple ezzel szemben javítani tudott a 2014-es első negyeddel összehasonlítva, bár az év utolsó három hónapjához képest ők is alaposan visszaestek, ahogy az ilyenkor lenni szokott. Az iPhone készülékek forgalma egy év alatt 40 százalékkal ugrott meg, a darabszám elérte a 61,2 milliót, részesedésük pedig ezzel 17,7 százalékra nőtt, amivel csaknem elérték a három hónappal korábbi kiugró eredményt (19,6 százalék).

Az USA helyett immár Kína számukra a legnagyobb piac, a tavaly bemutatott új páros tagjai mindkét országban gyorsan fogynak, míg a harmadik helyezett Lenovo a Motorolával együtt is csak 18,8 millió készüléket szállított le, amivel a piac 5,4 százalékát mondhatják magukénak. A teljes okostelefon-piac egyébként 345 millió készülékre rúgott, ez 21 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi eredmény.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások