Tribes II

Tribes II

2000. április 20. 18:21, Csütörtök

Klikk ide!


A Dynamix Tribes-e egy váratlan gyöngyszem volt akkoriban, '98-ban. Kiváló grafikát kapott, és mellé egy tökéletes, és merőben új multiplayer stílust. Aki rendelkezik legalább egy 33.6 vagy 56.6-os modemmel annak felülmúlhatatlan érzést nyújt a játék, ha egy internetes szerverre kapcsolódva több ember ellen játszik. És most a Dynamix érezhetően valami nagyra készül. Amit eredetileg Tribes Extreme néven akartak kiadni, most továbbfejlődött a Tribes2 előmunkálataivá.

Klikk ide! Klikk ide!

A Tribes első része - be kell vallani - nem volt könnyen megérthető játék a kezdőknek. Ha az ember nem értette meg a játékosok, és a játék közben elhangzó parancsok szerepét, a team-hierarchiáját, akkor biztos volt a halál. Mindig újra, és újra, egészen amíg lépésről-lépésre meg nem tanultuk a játék egyes mozzanatait.

A Tribes2-ben ezen igyekeztek könnyíteni, hogy a kezdő játékosok is feltalálják magukat. Az új rész tartalmaz botokat (értelmesebbeket), 10 training missziót, és 2 egyjátékos mini-hadjáratot is. Ez az öreg Tribes veteránoknak is segíthet, hogy ők is jobban feltalálják magukat a Tribes2-ban.

Klikk ide! Klikk ide!

Kétségtelen, a Tribes legjobb eleme a multiplayer felépítése. Ha belépsz a játékba, automatikusan hozzáfűznek egy csapathoz, ahol játszhatsz offenzív, defenzív stílusban, vagy akár egy APC, vagy egy Scout repülő pilótájaként is. A betölthető szerepek sora végeláthatatlan, és ebben az irányban fejlesztették a Tribes2-t is. A Tribes1 command-interfaceéhez képest a Tribes2-ben egy taskokon alapuló rendszer lesz, amellyel minden játékoshoz taskokat lehet fűzni, amelyekre ő válaszolhat, hogy végre akarja-e hajtani - vagy sem. Például ha egy játékos felfedezi, hogy a csapat bázisán az egyik generátor vagy turret megsérült/ megsemmisült akkor kiadhatja a taskot, hogy javításokra van szükség az X ponton. Ekkor a legközelebbi repair packos játékosnál felvillan a task, és ha elfogadja akkor már indul is, hogy megjavítsa. Ez egy nagyon hatékony rendszert ad tehát, amely nincs meg egy másik játékban sem. Ahelyett hogy az egyes játékosokat belekényszerítenék egy-egy szerepbe, általános taskok, parancsok adhatók ki, amelyekre reagálnak az egyes játékosok, végrehajtják azokat.

Klikk ide! Klikk ide!

Másik újdonság a Tribes2-ben a beépített Terrain editor. Ahogy azt már az előző részben érezhettük, ott nem volt túl jó az editor, elég bugos volt. De a játékos megadhatott talaj-textúrákat, ég-textúrákat, némi magasság variálása a terepnek és íme kész is volt az instant map... már ha a többi opciótól eltekintettünk amelyekre csak egyszerűen kilépett vagy lefagyott. Természetesen ezután még ott volt a lehetőség hogy a térképet notepad-ben írogassuk át, a scriptes rendszernek köszönhetően. Mindezek után "húzd és dobd" módszerrel tehettük le az épületeket, turreteket, station-öket, azokat forgatva, helyezgetve, és így egy végtelen lehetőségekkel ellátott map-editor rendszer állott rendelkezésünkre. Ám ha még ez sem volt elég, akkor egyéni textúrákat, és épületeket is tervezhettünk pályánkhoz. A Tribes2-ben ezt a 3d-s pályaeditor-rendszert tovább tökéletesítettek, új motort kapott, csakúgy mint a játék maga, hogy még a kezdő mappereknek is könnyebb dolga legyen.

Természetesen az új fegyverek és járművek sora sem maradhatott ki. A fegyverek ugyan még nincsenek teljesen készen (egyet, a plasma gun új verzióját láthatjuk némelyik képen...), de a járművek, úgymint a repülők vagy földi járművek már bevetésre készen állnak. Így például egy egypilótás scout buggy, amire a scout repülőhöz hasonlóan variálható fegyverzet illeszthető, egyik lehetőségként például 2db chaingun turret.

Klikk ide!

Másik újdonság a Tribes2-ben az új tribe a BioDerm Horde. Ezekről azonban még nem lehet tudni milyenek lesznek, csak annyit hogy teljesen egyéni fegyvereik lesznek, és más skin- felépítésűk lesz.

Az első részben sok játékosnak jelentett problémát a saját Tribe fenntartása (erre magyar példa is van sajnos...). ICQ, homepage, e-mail cím kellett, hogy lehessen tartani a kapcsolatot a team-tagokkal. Gyakran macerásabb volt a hasznosságánál. A Tribes2ben azonban ezt merőben felújították, így abban a saját tribeokat a játékból magából lehet menedzselni. A Dynamix továbbá minden Tribe számára biztosítani fog saját, formálható websiteot! A játékosoknak megengedett lesz az egyéni tribe-név, például a Tribe monogramja név prefixként. De ahhoz, hogy mint Tribe tag játszhassunk hivatalosan, e-mailben regisztrálnunk kell magunkat az adott Tribehoz. (Nem vagyok biztos benne, hogy ez a hivataloskodás előnyére válik a dolgoknak...). Természetesen az egyéni skinek (egyéni armor-színezet, kinézet) rendelkezésére állnak minden tribenak, hogy a csatában egyéni kinézetet kapjanak a saját embereik.

Klikk ide! Klikk ide!

Ha a Tribes1-et egy - a multiplayer gamák - új kilátásokkal-ellátójának neveztük, akkor a második rész az új multiplayer játékok úttörője lesz, és hatalmas perspektívákat nyit meg maga előtt is, főképp scriptes formálhatósága miatt. Lásd Tribes1, amihez vagy 12 patch, majd 100 új mod, több új fegyver, pack, turret, map stb. adódott a játék kiadása óta, hogy azt tökéletesítse.

Mára azonban olyan szintet ért el a Tribes, hogy itt az ideje már egy új motornak, és új alapoknak is, amelyet a Tribes2 fogja nyár végén szolgáltatni. A grafikus motor teljesen új lesz, a teamplay forradalmi változásokon megy keresztül, és a kezdők számára is könnyebb lesz tehát. És amint azt már hallhattuk a Mötley Crue fog egy kis dögös metált szolgáltatni hozzá, hogy még jobb legyen a tribes-feeling.

A Tribes2 tehát biztos befutó. Tribes REWL forever! :)



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások