Óvatosabbá váltak a piackutatók az okosórákkal

Óvatosabbá váltak a piackutatók az okosórákkal

2015. szeptember 17. 09:24, Csütörtök
Az IDC viszonylag visszafogott előrejelzést készített, szerintük az Apple Watch lesz a terület egyeduralkodója.

Az IDC munkatársai továbbra is hisznek abban, hogy az okosórák meghódítják a fogyasztókat, azonban a mostani prognózisuk meglehetősen óvatos lett. A szakértők úgy vélték, hogy a kategóriába tartozó készülékek eladásai a következő években erősödhetnek és ezen a területen egyértelműen az Apple Watch lesz a piacvezető. Az elemzők szerint egyre nagyobb a kereslet a fitneszkarkötők, az okosórák és a hasonló kiegészítők iránt. Az idén világszerte 76,1 millió ilyen terméket szállíthatnak ki, ami 163,6 százalékos növekedés a 2014-ben kiszállított mennyiséghez képest. 2019-ig pedig az évente értékesített viselhető termékek száma elérheti a 173,4 milliót is.


A fitnesszkarkötőket kinyomják a piacról a jóval nagyobb tudású okosórák

Az elemzők megkülönböztetik egymástól a korlátozottan használható készülékeket (például a fitneszkarkötőket) és a számos funkciót kínáló megoldásokat, mint az okosórákat. Utóbbiak jelenleg a teljes piac egyharmadát teszik csak ki, de ezen a területen erősebb a növekedés és 2018-ra a piaci részesedés tekintetében meg is fogják előzni az egyszerűbb készülékeket.


Az IDC szerint 2019-ben az Apple órája lesz a legelterjedtebb ilyen eszköz

Jitesdh Ubrani, az IDC piaci elemzője kiemelte, hogy az intelligens viselhető termékek gyorsan az üzeneteket megmutató okostelefon-kiegészítőből a kiterjesztett funkciókat kínáló hordozható számítógépekké fognak válni. A prognózis alapján a különböző Apple Watch modellekből az idén 13,9 milliót adhatnak el és ezzel a termék 58 százalékos piaci részesedésre tesz majd szert. Az Androidot futtató konkurens megoldásokból ezzel szemben csupán 4,1 milliót értékesíthetnek az év végéig, ami 17,4 százalékos piaci részesedést fog eredményezni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások