2000. április 27. 21:30, Csütörtök
Kiadó:
TalonSoft
Fejlesztő:
Psygnosis
Minimum követelmény: P266, 64MB RAM, WIN95/98, 3D kártya, Indeo v5.x
Hasonló játékok: Lemmings X-mas
Kategória: Stratégia-logikai
A játék lényegét tekintve nem változott elődjéhez képest. Ebben a részben a megszokott módon kell különböző kacifántos pályákon átsegítenünk emberkéinket. A pályák egyre nehezedőek és időlimit mellett kell őket teljesítenünk. Már így előljáróban mondanék egy tippet a kezdők számára, illetve azoknak akik először játszanak Lemmings játékkal. Az időlimit sok esetben elsőre teljesíthetetlen. De ne ijedjünk meg mert a pályák újrakezdésére van lehetőség akárhányszor, így először inkább nézzünk szét a pályán, majd találjuk ki, hogy hogyan teljesíthetnénk és így kezdjük újból.
Zöldhajú barátainkanak különböző feladatokat adhatunk, amelyek segítségével vergődhetünk át egy-egy pályán, minden páylán adott számú feladat áll rendelkezésre, így tehát nam adhatunk pl. minden emberünknek ernyőt, vagy mászásra való utasítást stb. A legtöbb pályán egy-két emberrel kell kitaposnunk az utat a többiek számára. Most következzenek az adható feladatok:
Climber: (függőleges mászás) ennek segítségével bírhatjuk rá embereinket, hogy megmásszák a függőleges falakat. Ezt általában ernyővel kell párosítani, hogy esés után emberkéink ne loccsanjanak szét a talajra érkezve.
Floater: (ejtőernyő) ha ilyet adunk barátunknak akkor ahogy a fentiekben említettem, földetéréskor emberünk karcolás nélkül megúszhatja a zuhanást.
Bomber: (bomba) ezzel emberünket 5 másodperces időzített bombává alakíthatjuk, ami sokszor hasznos lehet ha már elfogyott az oldara illetve függőleges irányba való ásás/fúrás.
Blocker:(torlaszoló) ezzel egy emberünket megállíthatjuk aki nem engedi tovább testvérkéit :). Ez is roppant fontos a legtöbb pályán ugyanis a kis faszik szívbaj nélkül a szakadékba sétálnak, ami a halálukat eredményezi.
Builder: (építő) ebben az esetben emberünk lépcső építésébe kezd ami korlátozott számú fokot jelent. Így figyelnünk kell, hogyha elfogyott a lépcső és maradt még ebből az opcióból akkor gyorsan jelöljük ki mégegyszer.
Basher: (vízszintes irányba való ásás) ezzel szelhetünk utat társaink számára a továbbjutás érdekében. Figyeljük arra , hogy mindig a kiásandó rész mellett közvetlenül jelöljük ki ezt a funkciót, különben barátunk a levegőt kaszálja nagy hévvel.
Digger: (függőleges irányba való fúrás) ezzel lefelé juthatunk, de a kicsikék csak a földel ill. fával bírkóznak meg acéllal nem. Ez a vízszintesre is igaz.
Miner: (lépcső kiépítése) ezzel lépcsőt áshatunk a többiek számára de nem a levegőbe hanem földbe ill. fába.
Ezenkívűl még ebben a sorban találhatunk két gombot nevezetesen pedig:
Speed up: ezzel gyorsíthatjuk fel az idő múlását, de azért ésszel nyomkodjuk ezt a gombot mert az átlagosan kapott 5-10 perc ezzel a móddal gyorsan pereg.
Nuke!: ezzel a pályán maradt emberkéinket robbanthatjuk fel a játék végén, ugyanis akkor végeztünk egy pályával ha már egy lemming sem található a pályán. Ilyenek pl. a magállított emberek, akik a többieket tartják fel, hogy azok a jó irányba menjenek.
A képernyő jobb felső sarkában láthatunk még két kis ikont, a felső azt jelzi hány emberünk van a pályán, az alsó pedig, hogy hány emberünk helyezte magát kényelembe a légballonban. Ha ez a szám pirosra vált az azt jelenti hogy teljesítettük a pályát. A képernyő jobb alsó sarkában pedig a hátralévő időt láthatjuk. Minden pálya elején megadják, hogy hány lemming áll rendelkezésre, és hogy ebből hányat kell a légballonba juttatnunk.
Még egy hasznos tippet adnék, ami nálam bevált mégpedig, hogy a pálya elején nézzük meg hogy melyik funkcióból hány darab áll rendelkezésre és eszerint próbáljunk boldogulni.