Diablo II - Előzetes

Diablo II - Előzetes

2000. május 24. 01:41, Szerda


Kiadó: Blizzard Entertainment

Minimum Követelmény: Még nincs adat
Hasonló játékok: Diablo, Darkstone
Kategória: RPG
Megjelenés: 2000 Június 30.


Vigyázzatok játékosok, az élet amilyennek ti ismeritek ezennel vége! Vagy legalábbis jelentős változáson fog keresztülmenni. A család vagy a nem játékos barátok nehezen fogják megérteni a dolgot, a feleségek vagy barátnők pedig minden bizonnyal elkezdik összehasonlítani a rájuk fordított figyelmet a játékra fordított figyelemmel. Az iskola, a munka és a hobbik csupán halovány emlékké válnak, egy olyan dologgá, amivel sok időt töltöttél el, mielőtt megkaptad a Diablo II-t. A hardcore játékosoknak bemutatni a Diablo kettőt olyan felesleges dolog lenne, mint George Lucasnak elmagyarázni, hogy mi az a Star Wars, így átugrunk ezeken a részleteken, és egyből a lényegre térünk. A játéknak még csak a béta változata létezik, így a játék június vége felé kerül majd a boltokba. Most azt gondolhatjátok, hogy ez egy újabb lelkes de üres bemutató lesz, de a helyzet nem ez. A játékkal kapcsolatos élményeinket fogjuk inkább leírni, ami valószínűleg hasznos lesz annak a pár milliárd játékosnak, akik még nem próbálhatták ki a játékot. Ezután arról lesz szó, hogy a Diablo II milyen hatással lehet a játékiparra. Ez a hatás lehet, hogy nem olyan lesz, mint amire számítottál.

A Diablo II története az első rész végén található szörny elpusztítása után játszódik. Amikor már azt hitted, hogy Tristam és Khanduras földje már biztonságban van, hogy Diablo vereséget szenvedett, hogy a Terror urát elűzték, akkor feltűnik egy ősrégi gonosz lény aki romba dönti a parádét. Ezúttal azonban a gonosz emberi álcát öltött. A férfi, akit a Diablot legyőző harcosnak hittek, most úgy tűnik rabul esett a gonosz fenyegetésének. A hősök, akik legyőzték, már eltűntek, de egy új harcos generáció nőtt fel, hogy szembeszálljon a pokol teremtményeivel és magával a Pokollal. A küldetés világos. Újból békét kell teremteni a Földön, be kell zárni a pokol kapuját, megállítva ezzel a Gyűlölet urának trónra jutását.

    

Kezdjük azzal, hogy a két játék között jelentős hasonlóságok vannak. Ez a hasonlóság olyan mértékű, hogy akár ellenérzéseket is kiválthat belőlünk. A Diablo II alapja pár sarkalatos tulajdonságon nyugszik. Először is a Diablo II, akárcsak elődje nagyon akcióorientált. Az ellenfelek sokan vannak és támadó kedvűek. A Blizzard jól egyenlíti ki az erőket. A második ilyen tulajdonság a véletlenszerűség. A folytatásban nem csak a várbörtönöket generálták véletlenszerűen, hanem a városokat, a táborokat, az erdőket és a külső területeket. A harmadik tulajdonság a felfedezés, amit az első részben a sok csaló igencsak elrontott. Most már több ezer tárgy, páncél, fegyver, varázslat és kegytárgy található a játékban, és ezeket nem könnyű megtalálni. A negyedik és utolsó ilyen alapvető tulajdonság a függőség, ami szintén az első részre is jellemző. A Diablo valósággal megbabonázza az embert, lehetetlen abbahagyni. A Diablo II ezen a négy alapelven alapszik, s bár a második rész még az elsőnél is jobb, ennek okát nem ebben a négy elvben kell keresni.

A Diablo II a függőséget csak súlyosbítja azáltal, hogy nem három, hanem öt karaktertípust vonultat fel. Nem fogod megtalálni a harcost, a tolvajt, vagy a varázslót, de lehetsz barbár, lovag, varázslónő, amazon és nekromanta. A barbár leginkább egy túlméretezett ember harcost jelent. A társadalom peremén él, és mindenkitől megtagadja az engedelmességet, akit gyengének tart. Beszél az állatokkal és fel tudja használni képességeiket. A lovag Zakarum és a Fény vallásának tanai szerint él. Tiszta a szíve és erős a hite. Ezek még a legkeményebb csatákon is keresztülvezérlik. Igazságérzete megingathatatlan, és mindig az igazságért és a jóért harcol. Ennek eredményéül különleges képességekkel áldották meg, melyek lehetővé teszik számára, hogy megáldja a hiányt szenvedőket, és hogy megbüntesse a gonoszokat. A varázslónő kevéssé ismert karakter Khandurason, mivel a legtöbb mágiát használó ember férfi. Nem erős és nincsenek harci tapasztalatai, de támadó és védekező varázslatokkal bír.

    

Az amazon erős, független harcos az északi törzsekből. Ügyes fegyverforgató, de legügyesebben az íjjal, lándzsával és más dobófegyverekkel bánik. Kiváló zsoldos, mivel lojális, de csak addig amíg ez neki is előnyös. A nekromanta különböző lények megidézésének, irányításának és a holtak felélesztésének specialistája. Erejével rávehet másokat, hogy helyette csatázzanak. Félelemből és tudatlanságból az emberek gyakran figyelmen kívül hagyják és kerülik. Egy idő után világossá válik, hogy céljai megegyeznek a lovagéival, csak éppen más utat választott ezek elérésére. Érdemes végigjátszani a játékot mind az öt karaktertípussal. A multiplayer módban végtelen lehetőségeket jelent ez az öt karaktertípus.

Az új karaktereknél sokkal fontosabb a tartalom. Ha egy szóval kellene leírni a két rész közötti különbséget, akkor az a szó a tartalom lenne. A Diablo II világát hihetetlenül felnagyították. Ami egykor egy kis város volt, az ma négy hatalmas város. Nagyon sok emberrel beszélhetünk, papnőkkel, kovácsokkal, kereskedőkkel és zsoldosokkal, hogy csak párat említsünk. A kereskedőtől vehetsz új számszeríjat, a kovács megjavítja a kardodat, a papnőtől új varázslatokat tanulhatsz, eladhatsz dolgokat és megvehetsz bármit. A legnagyobb újítás az előző részhez képest a felbérelhető zsoldosok. Mindenhová követni fognak, segítenek a küldetésedben, és még halálukig is melletted maradnak.

    

A karaktertípustól függően a játékos megidézhet különböző nem evilági lényeket, hogy vele vagy helyette harcoljanak. A megidézett lényeket és a zsoldosokat is meg lehet gyógyítani. Ez a tartalombeli bővítés az elődhöz képest hihetetlen, és olyan mély, hogy el sem lehet mondani olyannak, aki nem játszott még a játékkal. Azok számára, akik végigjátszották a Diablot, azt lehet mondani, hogy a második rész háromszor, négyszer többet nyújt (szörnyet, tárgyat, fegyvert, páncélt, varázsitalt, szintet, felfedezhető területet, effektet) mint az első rész.

Az új fegyverek, varázslatok, páncélok és tárgyak is nagymértékben dícsérik a Blizzard egyensúlyérzékét. A folyamat például a páncélnál a következő lehet. A kezdő játékos vagy a közel azon a szinten lévő gyengén összeállított, törött, vagy könnyű bőr ruhát visel. Innentől találhat egy egyszerű bőr fölsőt és végül egy kemény bőrt. Mindig, amikor új ruha vagy páncél kerül a játékoshoz, bevezetésre kerül az állapota, amely lehet a gyengétől kezdve a tökéletesig egy tucat változatban. A drágakövek, mint például a gyémányt, a zafír és koponyák is belehelyezhetőek lehetnek a kard markolatába, amitől a fegyvernek különleges tulajdonsága lesz, mint mágikus fagyasztás pont egytől háromig. Ezeknek a kapcsolatoknak az a lényege, hogy a karakter fejlődése a Diablo II-ben lényegesen jobban kidolgozott, mint az előző részben, és a tartalom mennyisége, amely a programot jellemzi, nagyszerű. Ezek a tulajdonságok az akció bázisú fantasy játéknak jóval nagyobb RPG érzést adnak, anélkül, hogy kompromittálná vagy csökkentené az akció orientáltságát. Még egyszer, az egyensúly zseniális.

    

Mint eddig, az összes karakternek lehetősége van használni vagy felszerelni bármilyen fegyvert vagy tárgyat, amint arra szükségük van. Nincs korlátozva az osztály, egy boszorkány is foghat kardot, ameddig igényli annak tulajdonságait - az erőt, a fürgeséget, stb. Amint a játékos felvesz egy fegyvert, a fegyver látszik a karakter kezében a játék közben, nem csak akkor, amikor megjelenítjük a tárgylistát. A látványosság testreszabásának mértéke a folytatásban sokkal nagyobb, mint ezelőtt. Nem fog többet 12 varázsló ugyanolyan narancssárga és fekete ruhát viselni a képernyőn. Az olyan tárgyak szaporodása, mint a páncél, valóban segít a Diablo egyik legnagyobb hiányosságát megakadályozni a Diablo II-ben.

Több mint 50 óra béta játék (jelenleg az 1.07-nél tart) után minden kétség nélkül mondhatjuk, hogy a Diablo II könnyedén a legnagyobb pont a radaron. Ámbár nem mondhatnánk, hogy 100%-ig elégedettek vagyunk mindennel, amivel találkoztunk. Múlt évben a Delphine kiadta a saját Diablo-stílusú akció RPG-jüket, a DarkStone-t. Ez bemutatta a legjobb kezelőfelületet, amit valaha láthattunk egy izometrikus játékban. A csodálatos kamerairányítás és azok a fejlesztések, amelyeket a navigáció terén alkottak, mint az automatikus utazás és a forró-pont navigáció ámulatba ejtő teljesítmény volt. Eddig úgy tűnik, a Diablo II-nek nem lesznek ilyen újtásai. Bár szerencsére beépítettek egy egy-klikkes csata tulajdonságot, amelyet szintén a Darkstone vezetett be. De még ennyi tartalommal is, amennyi a Diablo II-ben van, a beta csak 640x480-ban működik, és míg a 3D ábrázolás és a speciális effektek csodálatosak, a magasabb felbontással járó élesebb képek és jobb kidolgozottság kellemes volna.

    

Szintén nem figyeltek a fontosabb panaszokra, amelyek az első részt jellemezték, és így a játékos karakter képtelen olyan dolgokra, mint lebukás, mászás, úszás, hempergés és felmászás. Futás viszont be lett építve és ez hálás dolog. Reménykedjünk, hogy a következő 1 hónap során adnak még új mozgásokat a kalandorunknak, megemelik a grafikai felbontást, és tesznek még hozzá pár navigációs fejlesztést, amelyet a Darkstone-ban találhatunk. De azt se mondhatjuk, hogy a Diablo II mellőz minden újszerűséget. Tény, hogy a sorozat egyik leglényegesebb eleme a tapasztalatrendszer. Amint már említettük, a Diablo II jóval inkább RPG, mint az elődje. Az új tapasztalatrendszer, amelynek ágai olyanok, mint egy techológia fa, amint a játékos fejlődik a pályákon, lehetővé teszi a harcosoknak, hogy szakosodjanak bizonyos képességekre különböző területeken, mint a támadás és védekezés alapú speciális tulajdonságok. Ez egy csodálatos kiegészítésnek tűnik, amely hatalmas tartalmat ad a sorozatnak.

Végső gondolatok: Nincs kétség, hogy a Diablo II versengeni fog az év játéka címért, és talán úgy jelentik be, mint az egyik valaha készített legjobbat, erre a szó szoros értelmében minden esélye megvan. Évekig arra bíztatták a fejlesztőket, hogy fejezzék be a grafikai fejlesztés őrült rohamát, és inkább töltsenek több időt, pénzt és figyelmet a jobb játékmenetre. Jó látni, hogy valaki végre meghallgatta a nagyközönséget. A Diablo II, még béta állapotában is fényesebb, kiegyensúlyozottabb és finomabb, mint bármi más, amivel ez évben eddig játszhattunk. A karakterek tökéletesen kiegyensúlyozottak egymás között, amikor szembe kerülnek az ellenséggel, szintúgy, mint a fegyverek, a páncélok és a tárgyak, melyeket viselnek és a világ, amely kapcsolatban van velük. A Diablo II a finom nagyság megtestesítője.

    

    


Jellemzők:

   · Öt teljesen új karakterosztály, egyedi jellemzőkkel és képességekkel.
   · Négy különböző népes város elhagyott területekkel kiegészítve.
   · Összetett folyosók, barlangok és kripták minden városban.
   · Kiterjesztett világ tele új rejtvényekkel, fegyverekkel, varázslatokkal, szörnyekkel és NPC-kkel.
   · Fejlett harci rendszer, amely megtestesíti az osztály-specifikus harcmódot és varázslást.
   · Teljes multiplayer támogatás, Internetes játékkal a Battle.net-en keresztül.
   · Opcionális 3dfx és OpenGL támogatás.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások