2000. május 30. 09:39, Kedd
(CNet) Az IBM 10 nagyobb telekommunikációs és elektronikai vállalattal összefogva egyesítik vásárlóerejüket az olcsóbb beszerzések érdekében.
Az üzleti együttműködést várhatóan holnap jelentik be, és igen hasonló a három nagy amerikai autógyártó (GM, Ford Chrysler) alkatrészekre és szolgáltatásokra kötött szerződéséhez. A közös vásárlás értelme, hogy a szállítóktól a nagyobb mennyiség miatt alacsonyabb árakat tudnak kikényszeríteni. Emellett még a vásárlók számára hatékonyabb is, elkerülhetők a felesleges szállítási és raktározási költségek, vagy a szükségtelen eszközök felhalmozása.
A szövetségben a következő nagy elektronikai, kommunikációs és mobil vállalatok vesznek részt: Ericsson, Hitachi, LG Electronics, Matshushita, Motorola, Nokia, Nortel Networks, Philips, Seagate, Solectron és a Toshiba. Közös vásárlóerejük mintegy 200 millárd dollár a félvezetők és más komponensek terén. Az új szövetség július közepén köti majd meg első üzletét.