Kilenc új tévécsatornát indít a TV2

Kilenc új tévécsatornát indít a TV2

2016. május 11. 18:15, Szerda
A folyamatos pofonok ellenére a TV2 nem adja fel, és ellentámadásba megy át az RTL Klub ellenében. Az eszköz: a kábeles hatalomátvétel.

Melyiket néznéd leginkább?
JOY TV
Zenebutik
Chili TV
Izaura TV
Kiwi TV
Akár az év nagy tévés híre is lehetett volna itthon az, amivel a Siófokon megrendezésre került Média Hungary konferencia keretében előrukkolt a TV2 Csoport kábelcsatorna programigazgatója, Fischer Gábor, miszerint majdnem egy tucat új csatorna indítását tervezik. Ezt mindössze az akadályozta meg, hogy pár nappal korábban kiszivárgott, hogy a médiacég milyen csatornákra jegyzett be védjegyeket, így a netezők elkezdhették találgatni, hogy vajon Izaura TV vagy Eszmeralda TV lesz az új telenovellás csatorna.

A TV2 Csoport első körben 9 új tévécsatorna indítását tervezi, mely bővítés során az elmúlt 15 év legnagyobb program-invesztíciója valósulna meg, ami - a cég reményei szerint - "merőben átrendezi majd a piaci viszonyokat". Persze nem eszik forrón a kását, hiszen annak idején, amikor a TV2 elindította a SuperTV2-t, a FEM3-at és a PRO4-et, hasonlóban bízhattak, azonban mindegyik csatorna minimális nézettségű ismétlőadó lett, pár saját gyártástól és premierfilmtől, valamint szórványos sorozatoktól és realityktől eltekintve. (Ez persze nem feltétlenül hátrány, hiszen a TV2 még ma is olyan szériákat ad napközben, mint a Walker, a texasi kopó, a Knight Rider vagy a Gyilkos sorok - relatíve nagy sikerrel.)

"Stratégiánk megvalósítása során a TV2 pozíciójának erősítése mellett tovább fokozzuk a fragmentációt, amely a tematikus csatornák felé tolja el a hangsúlyt. Erőforrásainkat arra koncentráljuk, hogy minden csatornánkon kiemelt tartalmakat adjunk, legyen szó saját gyártásról, a legjobb sorozatokról vagy éppen a legnagyobb mozifilmekről." - mondta Fischer.


A TV2 Csoport, miközben meg fogja erősíteni a SuperTV2-t, s ősztől napi négy óra saját gyártást ígérnek rá (remélhetőleg nemcsak levedlett TV2-es anyagokat), a FEM3-ból PRIME néven általános szórakoztató csatornát kreál, ahol egyaránt megtalálhatóak lesznek a sorozatok (értsd: megannyi ismétlés), valamint "a legnagyobb brandek és a legismertebb blockbuster filmek". A PRO4 is megszűnik, és Mozi+ lesz belőle - az infók szerint nemcsak ismétlésekkel, hanem direkt filmpremierekkel, ami nem meglepő, hiszen utóbbiak egy ideje úgyis egyre inkább kábelre kerülnek.

Emellett érkezik a Zenebutik (zenés csatorna, sok konzervvel), az Izaura TV (a telenovellák kedvelőinek - sok konzervvel, nyilván tele van a TV2 portfoliója "klasszikusokkal") a szórakoztató, életmód-központú JOY TV (sok konzervvel), a gasztró beállítottságúaknak a Chili TV (sok..., nos, konzervvel, mármint nyilván korábbi, FEM3-as gasztrorealitykkel és Hal a tortánokkal, az esetleges újdonságok mellett). Ezek mellett még elindul a gyerekeknek szóló Kiwi TV is. Ez utóbbi kapcsán megdöbbentő volt hallani, hogy Fischer szerint "rövid időn belül az ország egyik legkedveltebb televíziójává válik a legfiatalabb korosztály körében" - persze, ha az "egyik legkedveltebb" top5-öt jelent, akkor nincs gond, de egy piacon, ahol a Minimax, a Cartoon Network, a Nickelodeon, sőt még a Disney Csatorna is verseng 8-10 másik, kisebb adóval, egy ismeretlen brandnek csoda kéne, hogy feltörjön.

A TV2 tehát a mennyiségben látja a kulcsot az RTL-hez való felzárkózásban, hiszen az országos csatornák között (TV2 - RTL Klub) nem akar csökkenni a különbség. Bár a TV2 hétvégi saját gyártású produkcióival gyakran nyeri a főműsoridőt, hétköznap az idény nagy részében az RTL Klub a konkurencia nézettségének sokszorosát produkálja este 7 és 11 között. És a két fél közti különbség még nagyobb, ha a beleszámoljuk a Cool, az RTLII, illetve a Film+ számait, melyek jóval népszerűbbek, mint a TV2-es kábeladók. (Utóbbiak közül ugyan a SuperTV2 nézettségét kiemelték, de az tavasszal csak egy kódolatlan hónap miatt ugrott meg.)

Csattanóként még annyit érdemes megjegyezni, mutatva, hogy mennyire átgondolt volt a fenti lépés: a 24.hu információi szerint a Marquard Media megtámadta a joytv.hu internetes cím regisztrációját az Internetszolgáltatók Tanácsánál. Az apropó természetesen a Joy című magazin, illetve a médiavállalathoz tartozó joy.hu miatt úgy érzik, hogy a TV2 Csoport nem jogosult ilyen névvel internetes cím regisztrációjára, az ugyanis megtévesztő, illetve sérti a Marquard érdekeit. Sőt, a 24.hu korábban Juhász Elődtől, az MTV korábbi népszerű műsorának, a Zenebutiknak a műsorvezetőjétől azt is megtudta, hogy ő sem tud semmit a műsora címét viselő csatorna indulásáról, s mindehhez hozzátette: tudomása szerint annak idején a Magyar Televízió levédette már ezt a nevet.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások