Deutsche Bank vezeti a webes pénzkeresés listáját

Deutsche Bank vezeti a webes pénzkeresés listáját

2000. június 23. 21:15, Péntek
Az európai nagy cégek vezetik a webes pénzkeresés mezőnyét - derült ki a Novell által ma bejelentett 2000. évi "Worldwide Web 100" felmérés eredményeiből. A felmérés szerint a nagy cégek egyre inkább komoly üzleti eszköznek tekintik az Internetet, amely képes tartósan megnövelni a bevételt. A Forrester Research nemrégiben elvégzett kutatása eredményeképpen azt állítja, hogy az e-kereskedelem 2003-ig tartó évi több mint 100 százalékos növekedése Európában 1,5 billió dollárnyira emeli az online eladások piacát, amelynek révén Európa igen komoly részévé válik a 2004-re 6,9 billió dollárosra becsült globális internetes gazdaságnak.

A jelentés ugyanakkor hangsúlyozza, hogy nem elegendő csupán a jelenlét a World Wide Weben: a webhelyek a vállalati márkanév online kiterjesztései kell, hogy legyenek, valamint a biztonság és az ügyfelek személyes adatainak védelme kulcsfontosságúak a terület valódi potenciáljának kiaknázásához.

A London School of Economics és Political Science (LSE) által, a Novell megbízásából elvégzett független felmérés a világ legnagyobb, "Fortune 500"-cégei közül több mint száz nyilvános Internet-stratégiájának alkalmazását vizsgálta meg. Az idei felmérés eredményeiből világosan látható a komoly európai kihívás, valamint néhány új tény is napvilágra került.

Az európai cégek jelenléte az e-kereskedelemben továbbra is igen erős: az első 20 helyből tízet európai nagy szervezetek foglaltak el. A Deutsche Bank 7 helyet emelkedett, így elsőként végzett a Tesco és a Sony előtt. A legjobb amerikai cég a Walmart volt, amely így is csak az ötödik helyet érte el.
A területi eloszlást figyelembe véve, az USA-t 14 cég képviselte a legjobb 30 között, 13 európai és 3 japán cég mellett. Ez azt sugallja, hogy az e-kereskedelem amerikai dominanciájának vége.
A World Wide Weben való jelenlét többé nem számít felesleges érdekességnek. A felmért cégek 53 százaléka kínál vállalati webhelyén e-kereskedelmi funkciókat (online megrendelés és teljesítés) valamilyen formában - 36 százalékkal több, mint tavaly. E cégek 28 százaléka kínálta fel a nemzetközi megrendelés valamilyen formáját - 20 százalékkal több, mint tavaly.

A felmért webhelyek 80 százalékán próbálják valamilyen módon megoldani az online biztonsággal kapcsolatos problémákat (45 százalékkal több, mint tavaly). Még többen (85%) foglalkoznak az ügyfelek személyes adatainak védelmével, szemben az 1999-es 63 százalékkal.
Annak ellenére, hogy az első 30 helyen végzett cég kiváló eredményeket ért el, számos felmért cég igen alacsony pontszámot kapott, mert webhelyeik kivitele nem elég gondos és nehezen bejárható. A szervezetek 28 százalékánál az internetes funkciók nagy része hiányzott, a kivitel fantáziátlan volt, az eligazítás gyenge. A felhasználói hűséggel kapcsolatos információ, valamint a hűséget jutalmazó programok csak a felmért helyek 22 százalékánál fordultak elő, ezek közül is csak 15 százalék esetében volt maga a program kifejezetten webes.
Dr. Steve Smithson, a London School of Economics információs rendszerek osztályának vezetője, a jelentés szerzője komoly előrelépést lát a tavalyi Worldwide Web 100 jelentés óta.

Az idei jelentés számos továbblépést mutatott ki abban, ahogy a nagy cégek kialakítják e-kereskedelmi környezeteiket. A dot-com forradalom eredményeképpen a világ nagy szervezetei ma már komoly üzleti eszköznek tekintik az Internetet. Az elmúlt 12 hónapban a nagy cégek magas szintű üzleti stratégiákat dolgoztak ki ezen új, fejlődő csatorna kiaknázására, valamint üzletük és szolgáltatásaik a vásárlói bázishoz való közelítésére.
Dr. Eric Schmidt, a Novell elnök-vezérigazgatója az alábbiakat nyilatkozta:
"A 2000. évi Worldwide Web 100 felmérés kimutatta, hogy a cégek túlléptek az Internet kezdeti csatlakozási és infrastruktúra-kialakítási szakaszán, és a hálózatkezelés új korszakába léptek. Mi több, figyelemre méltó, hogy a felmérésben résztvevő cégek nagy része maga is azt a nézetet vallja, hogy a jövő az Internetet, az intraneteket és extraneteket magában foglaló 'egyetlen hálózaté'. Ez leegyszerűsíti az e-businesst, és biztosítja a hálózati gazdaságban való sikerhez szükséges teljesítményt és rugalmasságot."

Ugyanakkor a 2000. évi Worldwide Web felmérés kimutatott hiányosságokat is jó néhány vizsgált webhely esetében. Miközben törik magukat azon, hogy e-kereskedelmi szolgáltatásokat alakítsanak ki, a cégek nagy többsége még mindig le van maradva a vásárlás utáni online szolgáltatások terén. A Novell elkötelezte magát amellett, hogy olyan megoldásokat biztosítson, amelyek segítenek az e-kereskedelmi piac ügyfélkapcsolatainak kezelésében, a hálózatokat pedig a tűzfalon túl is védik." - folytatta.

A felhasznált módszertan egy ügyfél és egy cég közötti üzleti tranzakciók sorára épül: az árak és a termékinformáció megtekintésétől kezdve a megrendelésen és a számla teljesítésén át egészen a vásárlás utáni szolgáltatásokig. Összességében az LSE 8 üzleti szektor 109 webhelyét vizsgálta meg, gyakorlatilag mindenkit, akit kiválasztottak a Fortune 500 globális listájából. Az autógyártás, az elektronika, a pénzügy, a média, a gyógyszergyártás, a kereskedelem, az utazás és a telekommunikáció 8 szektorának 14 (bevétel szerint) legnagyobb cégét elemezték, a minőség és az üzleti érték szerint kiválasztva és sorba szedve a legjobb 100-at.

A 2000. évi Worldwide Web 100 jelentés teljes szövege a www.novell.com/uk/company/2000www100.html címen olvasható.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások