A pelenkák és a fogkefék is tovább­fejleszthetők

A pelenkák és a fogkefék is tovább­fejleszthetők

2016. június 27. 11:15, Hétfő
A fogyasztási cikkek piacán is egyre fontosabb a hálózatba kötöttség és az innováció.

Kathy Fish, a Procter & Gamble technológiai vezetője, így ő felel a társaság globális kutatásaiért és fejlesztéseiért, valamint a különböző márkák új termékeikért.

"Néhány dolgot újra fel lehet találni az olyan eszközök esetében is, mint a pelenka, a mosószer vagy a fogkefe. Napjaink termékei jók, de a gyártási eljárások idővel változnak, új anyagok és új tulajdonságok jelennek meg, ezáltal a kutatóink számára lehetővé válik, hogy tovább javítsanak a különböző megoldásokon. Ezzel egy időben a fogyasztóknak más elvárásaik és kívánságaik vannak, s ezeket is figyelembe kell vennünk, különben máshol veszik meg a mosószerüket és a borotvájukat." - jelentette ki Kathy Fish.

"A fogyasztási cikkek területén csak akkor tud egy márka tartósan túlélni, ha mindig újra feltalálja magát.Az emberek igényei jelentős mértékben nőttek a korábbiakhoz képest: ma nagy értékű, egyre több funkcióval rendelkező, tartós termékeket akarnak. Ez már korlátozza a tömegtermelést. A művészet az, hogy megfeleljünk az új követelményeknek vagy akár meg is haladjuk azokat. Big Data elemzésekkel próbáljuk kitalálni az igényeket, ehhez megfelelő szakértőket toboroztunk, akik ilyen algoritmusokat fejlesztettek ki." - tette hozzá.

A menedzser szerint a nagy áttörések egyértelműen a digitális világból származnak. Ők ugyan a fizikai világban vannak jelen, de ez nem jelenti azt, hogy az informatikai fejlődésből nem profitálhatnak. A digitalizálás egyrészt segít nekik - például szimulációkkal - az új termékek kifejlesztésében. Gyorsabban tudnak dolgokat megalkotni, akár éveket tudnak megtakarítani a kutatásban, ez pedig jóval olcsóbbá teszi az innovációt, hiszen a gyártás során már kevesebb lesz a hiba. Másrészt az egyes termékeket, például a fogkeféket intelligensebbé tehetik.


Az Oral B esetében kifejlesztettek egy Bluetooth-funkcióval kiegészített elektromos fogkefét, amely méri a fogtisztítás idejét és a tulajdonosnak személyre szabott tanácsokat ad. Többek között megemlíti, ha az illető túl durván mos fogat, felsértette-e az ínyét vagy kihagyott-e bizonyos helyeket. Ő eleinte egyáltalán nem volt meggyőződve arról, hogy az ötlet hasznos lehet, az egészet inkább játéknak tartotta, de a kutatók nem engedtek és mint kiderült, nekik volt igazuk. Nagyon sok olyan ember van, akik ezeket a műszaki dolgokat jópofának tartják, ráadásul az ötlet még egészségügyi szempontból is hasznosnak bizonyult. Vizsgálatok kimutatták, hogy a fogyasztók egy része kevesebb, mint egy percről több mint két percre növelte a fogmosásra fordított időt csak azért, mert egy műszaki eszköz figyelmeztette őket ennek fontosságára.

Azonban ez csak a kezdet, hiszen a digitalizálás még nagyon sok új lehetőséget teremt majd. A jövőben a babapelenka szenzorokat fog tartalmazni és figyelmeztetést küld majd a gyerek szüleinek okostelefonjára, ha az megtelt. "A Procter & Gamble egy hatalmas konszern és ezért néha biztosan nehézkes, ebből a szempontból olyanok vagyunk, mint a többi nagy társaság. Éppen ezért kézenfekvő, hogy forradalmi ötletekkel rendelkező startupokkal keressük a kapcsolatot, hogy azokkal közösen fejlesszünk ki új üzleti modelleket. Egy óriáscégnek is vannak előnyei, például a terjesztésben és a marketingben, így mind a két fél profitálhat az együttműködésből." - véli Kathy Fish.

"A kooperációnak számos módja lehet. Sok olyan startup van, amelyek érdekes termékeket hoznak létre, de nincs lehetőségük azokat piacra dobni; ezt a feladatot átvehetjük mi. Másrészt a laboratóriumainkban vannak innovációk, amelyekről nem tudjuk, hogy kifizetődőek lehetnek-e a számunkra. Ilyen esetekben megkeresünk kisvállalkozásokat és megbízzuk őket azzal, hogy jelentkezzenek ők a találmánnyal a piacon, miközben fenntartjuk magunknak a lehetőséget, hogy visszavásároljuk a terméket. Immár az új termékeink felét külső partnerekkel közösen fejlesztjük ki, ez több mint 1000 jelenleg is zajló kooperáció."


"Jelenleg is folyik a portfóliónk megtisztítása, aminek köszönhetően őszre a mostani 165 márkánkból 65 marad, valamint a 15 termékkategóriából 10. A különböző intézkedésekkel 2020-ig 10 milliárd dollárt szeretnénk megtakarítani. A legnagyobb problémát az árfolyamok változásai jelentik, legyen szó éppen az Európai Unióról, Oroszországról, Japánról vagy Venezueláról. Ennek ellenére a jövőben is komoly összegeket fektetünk a kutatás-fejlesztésbe, mert hosszú távon kifizetődik. Nyilvánvaló, hogy a világ a hálózatba kötöttség felé halad, ezt is integráltuk a terveinkbe, továbbá a társadalom elöregedésére is kiemelten figyelünk, ezért egyre nagyobb mértékben foglalkozunk ezzel a célcsoporttal, különösen a 70 éven felüliekkel" - szögezte le a technológiai vezető.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások