2000. július 9. 18:16, Vasárnap
Az IBM többmillió dolláros reklámkampányba fog kezdeni jövőhét csütörtökön, remélve hogy sikerül némi részesedést elhódítania az Unix szerverek piacán a Sun Microsystemstől.
Az IBM teljes oldalas hirdetéseket vásárol a The New York Times, a The Wall Street Journal és más lapokban, illetve bannereket vesz a Forbestől, EarthWeb-től és másoktól - közölte a vállalat.
A Sun, IBM, Hewlett-Packard és Compaq Computer négyes kínlódva igyekszik megszerezni az Unix szerverpiac feletti dominanciát. Ez a nagy nyereséggel kecsegtető piac - melyen az igen drága, és hatalmas teljesítményű számítógépek az uralkodók - még inkább érdekes lett az Internet robbanásával, a számítógépek számának emelkedésével, és a Microsoft Windows operációs rendszer alternatíváinak feljövetelével.
Jelenleg a Sun birtokolja a vezető pozicíót, 2000 első negyedévében 2.1 millárd dolláros bevétellel, mely 32 százaléka teljes forgalmának. A második helyen a HP áll, 1.7 millárddal, és 26 százalékkal, az IBM pedig csak a harmadik 1.1 millárddal és 17 %-al. De a középkategóriás, 100,000-től 1 millió dollárig terjedő terepen (ahol az S80 Condor is található) az IBM az első 25%-os részesedésével, míg a Sun csak 21%-ot birtokol.
A versengés a Sun számára egyre keményebbé válik, az IBM S80 és a Compaq 32 processzoros Wildfire szervere erős ellenfelek. Továbbá a HP is az tervezi új csúcskategóriájú Superdome masinájának kiadását, kiadása az elkövetkező hónapokban várható.
Persze a Sun is válaszcsapásra készül, új UltraSparc III Cheetah processzora októberben fog megjelenni, és a csúcskategóriás E10000 Starfire masinájának utódja is januárban várható, közölték Sun közeli források.