Seagate - Thomson videószövetség

Seagate - Thomson videószövetség

2000. július 12. 10:11, Szerda
A Seagate merevlemezgyártó új technológiák kifejlesztése érdekében társult a francia Thomsonnal, amivel az interaktív televízióba és közvetve a merevlemezbe akarnak új életet lehelni.

A CacheVision elnevezésű újonnan alapított céget fele-fele arányban birtokolják, mely merevlemezeket, törmörítőszoftvereket és digitális konvertálótechnológiákat fog kifejleszteni, amit elsősorban az interaktív televizíóknál és a digitális videófelvételeknél hasznosíthatnak. Richard Johnson elnök rámutatott az interaktív piacokon mutatkozó jobb tárolóeszközök iránti igények növekedésére, melyek a hálózati kapacitásoktól függetlenül képesek fogadni és lejátszani az adatokat.

"Az ok egyszerű" - nyilatkozta Johnson. "A tárolás iránti igény jól felismerhetővé vált." A vállalat 100 főt fog foglalkoztatni. A megegyezés új korszakot hozhat a Seagate és a merevlemezipar számára is. A számítógéppiacon tapasztalható kemény árharc miatt a vállalatok évek óta veszteségekkel küszködnek. De a vásárlói elektronika új hullámai reményt nyújthat: digitális videókamerák, hálózati eszközök, webes alkalmazások - mindegyikében lehet merevlemez is a flash memória helyett.
A CacheVision januárban fogja bemutatni első termékét. A Seagate-n kívül más lemezgyártócég még nem kötött hasonló szövetséget. A Thomson ezenkívűl együttműködik a DirecTV műholdas TV szolgáltatóval és a Microsoft interaktív tévécsoportjával is, melynek nyereségét a CacheVision is érezni fogja.

A vállalkozás egyike az "új" Seagate első lépéseinek. A kaliforniai cég nemrég lábalt ki egy krízisből, amit az árháború és a gyenge pénzügyi eredmények okoztak, ezért átszervezéseken esett át. 1200 alkalmazottat elbocsájtottak költségcsökkentési okokból, és megváltak a Veritas Software-beli részesedésüktől is.
A kereslet stabil a nem-PC-s merevlemezek iránt, amit olyan termékekben használnak fel, mint az otthoni hifitorony, digitális eszközök vagy a szatellitvevő készülék. A szállításaikat is növelték, a tavalyi 170 millióról idén már 200 milliót adtak el a hasonló időszakban. A CacheVision évi 500 millió dolláros bevételre számit a következő pár év folyamán, elsődlegesen a televíziós piacot célozzák meg.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások