2000. július 15. 12:11, Szombat
Az Indrema Linux alapú játékkonzol kiadását tervezi 2001 elejére, de az elemzők szerint a cég nyílt filozófiája nem lesz feltétlenül elég olyan riválisok mellett, mint a Sony és a Sega.
Az Indrema cégnek csupán 50 alkalmazottja van new yorki és san franciscoi irodáiban. Az új játékkonzol John Gildred igazgató szerint 299 dollárba fog kerülni. A gép a Linux egy átalakított verzióját fogja futtatni, olyan szoftver kiegészítésekkel, például a DVD dekódolással, melyek nem lesznek a nagyközönség számára elérhetőek.
A Linux, ami valójában az Unix klónja, egész szépen beférkőzött a számítástechnika világába, a szerverek rohamos fejlődésével. Elég nehéz lesz fellépni a videojáték piacon a Sony, a Sega, a Microsoft és a Nintendo ellen, mondta Mike Goodman elemző. "Ez egy klasszikus Góliát-Dávid felállás, csak itt négy Góliát van", mondta Goodman. Bár ez lesz az első játék-specifikus Linux gép, az olyan cégek mint a Loki Entertainment lát üzletet a meglévő játékok Linux-ra történő átdolgozásában.
De a verseny nem lesz könnyű. A Playstation 2 október 26.-án érkezik meg az Egyesült Államokba és már több mint 2 millió Dreamcast-ot adtak el ugyanitt. A következő generációs Nintendo Dolphin gépet idén őszre ígérték, de elhalasztották 2001-re. És bár az X-Box még új versenyző, mögötte áll az óriáscég pénzügyi és marketing bázisa. Az Indrema szembe akar szállni ezekkel a versenytársakkal, de ez nem része a korai stratégiának, mondta Gildred. "Kezdetben nem akarunk a Nintendo-val és a Sony-val versenyezni.", mondta. "A high-end Linux játékosokat célozzuk meg először, akik csúcsminőségű teljesítményt és rugalmasságot akarnak a rendszereikben."
A cég "földalatti" marketing taktikákkal fog kezdeni, hogy lelkesedést szítson a Linux hívők körében. Tavasszal a cég piacra fogja dobni az új rendszereket. "Akkor fogjuk a tömegpiacra vinni a gépet, amikor úgy érezzük, hogy már tanultak az Alpha fejlesztőktől, a korai felhasználóktól", mondta Gildred. A komolyabb marketing 2001-ben indul meg. A cég sikere azonban azon múlik, hogy meg tudják-e győzni a fejlesztőket, hogy írjanak a rendszerre játékot. A cég itt is a nyílt filozófiájú közösségre támaszkodik, gyakran profit-orientált motivációk nélkül. A jelenlegi konzoloktól eltérően a fejlesztők csaknem ingyen tudnak játékokat nyújtani, csak egy kis díjat kellene fizetni, hogy a programokat igazolhassák, mondta Gildred. A kezdők így gyorsan betörhetnek a piacra. "Megváltoztatjuk a videojátékok fejlesztésének szabályait.", mondta. "Ez elterjeszti a játékokat a platformunkon, amin ingyenes játékokat is lehet majd találni." Az Indrema csak olyan játékok után kér jogdíjat, amik eladásra kerülnek. Az ingyenes játékokért nem kért semmilyen díjat.
De Goodman szkeptikus a modellel kapcsolatban. "Az ingyenes játékok nagyszerűek.", mondta. "Biztos népszerűek lesznek annyira, hogy elárasszák a piacot, de túl sikeresek sem lehetnek, mert akkor majd senki sem akar fizetni játékokért." Az Indrema játékfejlesztők alapításáról tárgyal és már szerződést is kötött néhánnyal, de Gildred nem akarta elárulni kik a partnereik. Körülbelül 30 játék várható a gép megjelenésekor, mondta. A cég azért választotta a Linux-ot, mert szüksége volt egy nyitott szívre és a Linuxnak "nagyon jó a teljesítménye". A cég ki fogja adni átalakított Linux-át, a DV Linuxot. Bár a Linux ingyenes, a cég a teljesítménye miatt, nem pedig a költségek miatt választotta.
Gildred nem volt hajlandó részleteket közölni az Indrema hardveréről, azon kívül, hogy megemlítette, a gép egy Nvidia chipet, egy Intel vagy Intel-kompatibilis processzort és egy szokásos grafikus rendszert fog használni, "sok nagysebességű interfésszel a sok grafikus rendszer között". Az Indrema saját neve alatt is fog gépeket árulni, de el is adja a jogokat.