Egyre nehezebb leiratkozni az online kereskedők hírleveleiről

Egyre nehezebb leiratkozni az online kereskedők hírleveleiről

2016. november 8. 02:55, Kedd
Az internetes üzletek nem tolják előre a marketing e-mailek küldését leállító hivatkozásokat.

Az Online Trust Alliance (OTA) nevű szervezet tanulmánya szerint egyre kevesebb online kereskedő alkalmaz olyan világos és látható hivatkozásokat, amelyek segítségével azonnal leiratkozhatnak a felhasználók a hírleveleikről.

Az OTA 200 e-kereskedelmi honlapot tanulmányozott és összesítette a tapasztalatait. Az alapkoncepció szerint egy hírlevélrendszer akkor nevezhető jónak, ha a küldött e-mailek jól látható leiratkozási lehetőséget tartalmaznak. Fontos, hogy ezt a linket ne a levél utolsó bekezdéseiben helyezzék el, mert azok a részek rendszerint az átlagos felhasználók számára nehezen értelmezhető jogi kifejezésektől hemzsegnek és ott a hivatkozás gyakorlatilag rejtve marad. Célszerűbb a linket az e-mail fejlécének utolsó sorában elhelyezni, mert azonnal és jól látható.

A szervezet munkatársainak következtetése, hogy a kereskedők túlzottan is ragaszkodnak az ügyfeleikhez, ami azt jelenti, hogy nem akarják megkönnyíteni a számukra a hírlevelekről való leiratkozást. Csupán az internetes üzletek 81 százaléka alkalmazott jól látható leiratkozási linkeket - tavaly ez az arány még 97 százalék volt. Ráadásul számos e-kereskedelmi oldal esetében a leiratkozási hivatkozások egyre kisebb betűmérettel jelennek meg. Megfelelő és a levél többi szövegrészével megegyező méretű betűket csak a kereskedők 93 százaléka jelenített meg. Ez az arány 2015-ben még 98 százalék volt.

A beérkező leiratkozási kérelmeket a kereskedők 85,6 százaléka teljesítette. Ez az arány tavalyhoz képest javult, akkor ugyanis 83,1 százalékot tett ki.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások