2000. augusztus 2. 04:43, Szerda
Az NTT DoCoMo és a Sony Computer Entertainment ma jelentette be együttműködését, mely során a Playstation-t rákapcsolják az NTT DoCoMo kábel nélküli hálózatára.
A megállapodás értelmében a két japán cég ki fog dolgozni egy olyan kábel nélküli szolgáltatást, mely lehetővé teszi, hogy az NTT DoCoMo I-módú telefonjai kommunikálhassanak a Playstation konzolokkal. A szolgáltatást hagyományos és Java-s mobiltelefonokra tervezik, és így a Playstation játékosok telefonjaikon keresztül kommunikálhatnak és cserélhetnek ki információt.
A cégek nem sok információt adtak ki, de úgy tűnik, hogy a rendszer nem telefonon keresztüli játékra ad lehetőséget, hanem a játékokkal kapcsolatos információkat lehet vele kicserélni.
"Mindkét cég reméli, hogy együttműködésük arra ösztönzi a szoftverfejlesztőket, hogy új szolgáltatásokat készítsenek az I-mód és Playstation szórakoztatási hálózatra.", mondta a DoCoMo.
A Sony felismeri a szolgáltatás népszerűségét japánban, ahol arra számítanak, hogy következő héten a felhasználók száma eléri a 10 milliót. Úgy számolják, hogy 2003-ra több mint egy milliárd mobiltelefon-használó lesz a világon.
Ugyanakkor az Internetes alkalmazások, a kéziszámítógépek és játékkonzolok száma az 1999-es 11 millióról 2004-re várhatóan 89 millióra fog növekedni. A piac múlt évi 2,4 milliárd dolláros bevétele 2004-re 17,8 milliárdra fog nőni.
"A DoCoMo megmutatja, hogy a kábel nélküli készülékek mire képesek a világban," mondta Richard Doherty, a The Envisioneering Group elnöke, "Igazi szabvánnyá kezd válni."
Az NTT DoCoMo sikerét a fiatalok közötti népszerűségének köszönheti, akik a Playstation piacát is képezik, mondta Doherty. "Csak a tinédzserek területén lehet növekedést elérni", mondta.
A szövetség része a Sony azon törekvésének, hogy a Playstation legyen a jövő hálózatos otthonának központja. A Sony a Playstation 2 sikerétől tette függővé digitális audio és video termékeinek, és PC-inek stratégiáját. A Playstation 2 nagy sávszélességű Internet elérést és DVD lejátszást is ígér. A Playstation 2-t Japánban már kiadták, az Egyesült Államokban csak októberben jelenik meg.
A Sony nem az egyetlen olyan cég, mely ezt a piacot célozza meg. A Sega hasonló reményeket fűz DreamCast játékkonzoljához, és a Microsoft is készíti első konzolját, az X-Box-ot. A Microsoft tegnap adta ki új konzolához az SDK-t, annak érdekében, hogy elegendő X-Box-os játék legyen, mire a konzol megjelenik.
A kábel nélküli termékek és szolgáltatások egyre nagyobb szerepet játszanak a Sony stratégiájában. A Sony ősszel adja ki az első digitális asszisztenst, mely a Palm operációs rendszerén alapszik, és várhatóan kábel nélküli elérést is beépít a készülékbe a jövőben.