Már arany a Sanity, benyomások a demóról

Már arany a Sanity, benyomások a demóról

2000. augusztus 5. 01:36, Szombat
A Monolith akció-RPG-je, a Sanity: Aiken's Artifact aranyra került és szeptember elején már a boltokban lesz.

Gyakran azok a játékok lepnek meg a legjobban, amiktől keveset vártál. Ugyanez az eset a Sanity demójával is. Bár a Sanity semmi esetre sem forradalmi játék, nagyon sok jó dolog van benne, és olyan határozott az atmoszférája, hogy sokkal élvezetesebb és kidolgozottabbnak tűnik, mint sok kész játék.

Klikk ide!   Klikk ide!

A Sanity fejlesztése alatt sok ember megpróbálta kategorizálni a játékot, nevezték már akció-kalandnak, stratégiának, sőt RPG-nek is. Igazából egyik sem írja le ennek a játéknak az igazi természetét. A Sanity több műfajból kölcsönöz elemeket, és azokat kombinálva egyedi stílust és hatást ér el. Van benne kaland, fejtörők, akció és RPG elem, mindez 3D izometrikus perspektívából.

A demóban két egyjátékos pályát, és két multiplayer pályát találhatunk. Mivel egy multiplayer demó már korábban is megjelent, koncentráljunk az egyjátékos módra. Az első pálya amolyan "szia, Cain vagyok, ismerkedjünk meg" stílusú volt. Meg fogod látni, hogy nagyon színvonalas a játék, mivel nem más adta a hangját a játékhoz, mint ICE-T. A következő dolog, ami fel fog tűnni, az a játék grafikája, amihez foghatót nem igen látni PC-n. A játék pontosan úgy néz ki, mint egy frissen nyomtatott IMAGE képregény. Még Cain is amolyan szuperhős külsejű, még talán hasonlít is az X-Men Wolverine-ére. A stílusa leginkább afféle "jó fiú vagyok, de megütlek, ha az utamba állsz" jellegű.

Klikk ide!   Klikk ide!

A második pályán tudod meg igazából, hogy miről szól a Sanity. A játékot lehetne akciójátéknak is nevezni, mivel nagy a hangsúly a pszionikus harcon. Azonban a karakter és a képességei feletti irányítás nagy szerepet játszik a csaták kimenetelében. Ha csak körbecsapkodsz pszionikus képességeiddel, akkor ugyan legyőzhetsz egy ellenfelet, de több ellenfél már le fog gyűrni. A Sanity itt használja fel a stratégiai elemeket. A játékosnak különböző pszionikus képességeket kell használnia, és nem csak meg kell őket tanulnia, de tudnia kell ellenük védekezni és tudnia kell őket kombinációban használni.

A Sanity-vel kapcsolatban talán az engine-jéről beszéltek a legtöbben. Nyilvánvaló, hogy a Sanity fejlesztőcsapata nagy hangsúlyt fektetett az FX rendszerre a Lithtech 1.5 engine-ben. Az effektek hasonlók a Final Fantasy VII-ban látott gyönyörű varázslatokéhoz. Még a gyengébb varázslatok, például az Inferno is szép robbanásokat és eget rengető hangokat eredményez. A textúrákat, modelleket és a világítást is nagyon jól kidolgozták, melyek együtt egy sötét, torz világ atmoszférájába vezetnek be, egy olyan világéba, ami nem veszi magát túl komolyan. Olyan az egész mintha keresztezték volna a "Scanners" és a "BeetleJuice" filmeket az X-Men-nel.

Klikk ide!   Klikk ide!

A Sanity egy nagyon lenyűgöző grafikájú játék, mely számos játékstílust és játékmenetet kínál, és van olyan lebilincselő, hogy a képernyő előtt maradj, amikor átjön a barátnőd. Azonban minderről saját magad is meggyőződhetsz, ha letöltöd a 61MB-os demót.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások