Icewind Dale

Icewind Dale

2000. augusztus 12. 15:41, Szombat

Kiadó: Interplay
Fejlesztő: Black Isle Studios

Minimum Követelmény: PII 233, 32MB RAM, Win95/98
Hasonló játékok: Baldur's Gate
Kategória: RPG
Forrás: Avault


A híres állatmegfigyelő, Steve Irwin azt mondja, hogy akkor adja magából a legjobbat, amikor a világ legvadabb állataival áll szemben. Amikor krokodilokkal, kobrákkal és csörgőkígyókkal dolgozik, akkor van elemében. Ez az érzés nem ismeretlen a krokodilvadászok előtt sem, és a sportolók is több néven emlegetik ezt a jelenséget. A Jerry Maguire című filmben Cuba Gooding Jr. egy új szót alkotott erre, a "Quan"-t. Még az AD&D Forgotten Realms ősi druidái is az egyensúly néven említik, mely az ember és a természet harmonikus kapcsolatára utal. Bárhogy is hívjad, ez egy olyan állapot, amikor egy ember, vagy egy csoport túllépi megszokott képességeit és természetfeletti eredményt ér el.

Az Interplay Black Isle Studios-a és a Bioware fejlesztőcég pontosan ezt az állapotot érte el 18 hónappal ezelőtt, amikor kiadták az év RPG-jét, a Baldur's Gate-et. Ezután a viharos siker után a Black Isle Studios egy évvel később új, díjnyertes játékot készített, a Planescape: Torment-et. A Torment és a Tales of the Sword Coast Baldur's Gate kiegészítés megszilárdította a Black Isle vezető szerepét a műfajban. Két év alatt két kiemelkedő játékkal a Black Isle biztosan megtalálta a Quan-t. A kérdés azonban nyitva áll: Meg tudják ezt még egyszer tenni?

Az Icewind Dale fejlesztése valójában már a Baldur's Gate elkészülte után megkezdődött. Az új játék sokat merít a Baldur's Gate-ből, egészen pontosan az engine-jét, a karaktergeneráló rendszerét, és a játékmenetét. A Baldur's Gate-hez hasonlóan az Icewind Dale is a Forgotten Realms-ban játszódik, de ezúttal nem a Sword Coast mentén fogsz utazni. Az Icewind Dale Faerun legészakibb vidékén, a Világhegyek gerincei között játszódik. A brutálisan hideg és kemény vidék falvai számos jó és gonosz embernek adnak lakóhelyet. Ezekben a kis falvakban, más néven a "tíz város"-ban laknak a nomád barbárok és olyan osztálytársadalmak, mint a Kuldahar druidái. Kuldahar egy csodálatos völgy, melyben egy festői szépségű, nagy tölgyfába és a köré épült város található. A nagy tölgyfa a druidák és a természet egységét képviseli. Kuldahar falva, akárcsak a tíz város többi tagja, tele van személyiséggel. Akár az érdekes NPC-ket vagy magát a tájat nézzük, az Icewind Dale nagyon lenyűgöző. A Black Isle nagyon jól választotta ki új AD&D meséjét.

Klikk ide!   Klikk ide!

Az Icewind Dale történetében a játékos és csapata egy hatalmas gonosz után nyomoz, mely a vidéken garázdálkodik. Kuldahar nagy tölgyfája már elkezdte mutatni a halál jegyeit, a barlangokban, kriptákban és a kanyonokban halottak járkálnak, és a viharok egyre erősebbek. A játék R.A. Salvatore Icewind Dale trilógiáján alapszik, így a Black Isle komoly történetet nyújt a játékosoknak, főként azoknak, akik szeretik a mellékküldetéseket. A többfejezetes egyjátékos módban a játékos megismerheti a régió történelmét, és barbárok és zsoldosok között vívott háborút. Az Icewind Dale nagyon jól használja fel a terület legendáit és történelmét a játékmenetben, így akik ismerik Faerun sok meséjét, sok ismerős dolgot fognak felfedezni. A történet fejlődésében talán az a legjobb, hogy jól hordozza a harcot és felfedezést.

Klikk ide!   Klikk ide!

Az Icewind Dale-ben nagyon nagy szerepet kap a csata, sokkal nagyobbat, mint bármelyik másik Black Isle játékban. Bár a karakter interakció és a párbeszédek nem olyan mélyek, mint a Torment-ben, de a történet nagyon jól megfelel a feladatának, és jól ösztönzi a játékost a csatára és a felfedezésre. Persze nem lenne tisztességes azt állítani, hogy a történet csak a csata előjátékául szolgál. Valójában a történet sokkal tetszetősebb, mint a Baldur's Gate-é. Tisztább egy kicsit, követhetőbb és nem annyira erőltetett. A játék mesélős formában kezdődik, megismerhetjük a régi barbár-zsoldos háborúk történetét. Nagyon érdekes mese az elkeseredettségről és arról, hogy az emberek mire nem képesek azért, hogy elhárítsák a vereséget. A gonosz főmágus, akit a zsoldosok serege bízott meg, hogy győzze le a barbárokat, a biztos vereséggel nézett szembe, ezért megnyitott egy portált az alsóbb síkokba. Önző tette számtalan démoni pokol szülte teremtményt küldött erre a világra, így az élőknek össze kellett fogniuk. A barbárok és zsoldosok együttes serege szembeszállt a démonokkal, sajnos kevés sikerrel. Ekkor hirtelen gyávaságból vagy bátorságból a barbár sámán Jarod beleugrott a portálba, és vérével zárta le a kaput.

Klikk ide!   Klikk ide!

A kaland során a játékos fel fogja fedezni, hogy mi történt a nagy háború óta. Az NPC-ken keresztül a játékos és csapata meg fogja ismerni azokat a szálakat, melyek összekötik a múlttat a jelenlegi eseményekkel. A történetmesélés nagyon jól sikerült, így a fejezetek befejezése mindig izgalmas, mert várni fogod, hogy mi történik azután. Bár az átvezető animációk nem olyan szintűek, mint a Diablo II animációi, mégis nagyon szórakoztatóak.

Az Icewind Dale igazából a karakterkezelésre és a harcra fekteti a hangsúlyt. A játék elején a játékosok legfeljebb hat karaktert készíthetnek. A generáló rendszer nagyon hasonlít a Baldur's Gate rendszerére. az AD&D 2. kiadású karakter készítési szabványait használja, és bár a rendszer lehetőséget ad hatnál kevesebb karakter generálására, ez nem ajánlott. Az osztályok kiegyenlítése a csoporton belül jobb játékélményt nyújt, és sokkal több varázsigét, fegyvert és tárgyat gyűjthetsz össze. Ez a fajta taktika ajánlott minden olyan játékosnak, akiknek nincs határozott elképzelése afelől, hogy milyen típusú csapatot akar.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások