Még csupán a mobil forradalom elején tartunk

Még csupán a mobil forradalom elején tartunk

2017. március 8. 18:49, Szerda
A Facebook azt szeretné, ha kínai vetélytársához hasonlóan náluk intéznénk mindent, a vásárlástól kezdve a céges kommunikáción át magánéletünk szervezéséig.

A Facebook mesterséges intelligencia szakértője szerint bőven hatékonyabbá lehet tenni a jelenlegi mobil szolgáltatásokat. "Komikus módon sokan úgy beszélnek a mobilinternettel kapcsolatos változásokról, mint ha az egész dolog már lezárult volna. Számomra azonban biztos, hogy még csak az alapvető változásokat hozó folyamat elején járunk. Nagyon sok időt töltök azzal, hogy kitaláljam, miként használhatnák az emberek még rendszeresebben és hatékonyabban a mobiltelefonjaikat azért, hogy megoldhassák a mindennapi problémáikat." - jelentette ki Andrew Bosworth, aki a Facebooknál a hirdetési üzlet technológiájáért felel.

"Ugyan már most is sokan naponta közel 24 órán át vannak online és üzemeltetik a készülékeiket, de az egész még mindig nem elég hatékonyan valósul meg. Elég például arra gondolni, hogy ha valaki a barátaival egy étteremben akar találkozni, akkor először egy olyan alkalmazásra van szüksége, amellyel megtudhatja melyik étterem van a közelében, majd egy másikra, amely a helyfoglalásban segít és egy harmadikra, hogy az eredményt megoszthassa a barátaival. Ezt pedig biztosan meg lehet oldani jobban is. Ebben a folyamatban a Facebook segíthet, könnyebbé teheti a portálon jelen lévő összes üzlettel és étteremmel való kommunikációt. Egy ilyen tesztet végzünk tavaly ősz óta az Amerikai Egyesült Államokban a rendezvényekkel."


"Sokan keresnek rá a platformunkon a koncertekre és jutnak el a jegyértékesítő oldalakra. Együttműködünk ezekkel a cégekkel, hogy egyszerűbbé tegyük a Facebookon keresztüli tranzakciókat. A lényeg, hogy egyetlen kattintás elegendő legyen. Hasonló dolgot már az ételrendeléseknél és a fodrászokkal való időpont-egyeztetéseknél is sikerült elérnünk. Minden piac más, s a platformunkon számos felhasználó és vállalat van jelen. A partnereink, például az Eventbrite, amely lehetővé teszi az ügyfeleknek a saját rendezvények megszervezését, jó termékekkel rendelkeznek, amelyeknek sok funkciójuk van. Szeretnénk, ha a jövőben az embereknek már nem kellene a tranzakciókhoz 3-4 honlapot felkeresniük."

A menedzser közölte, hogy a cégek már régóta használják a Facebookot a tehetségek toborzására, és céljuk, hogy ezen résztvevők számára is egyszerűbbé tegyék ezt a folyamatot. A fő kérdés az, hogyan kínálhatnak a felhasználóknak többletértékeket. A Facebookon az innovációk gyakran úgy történnek, hogy az üzemeltetők az emberekre hallgatnak. Például sokan munkát keresnek a Facebookon, ezért létrehoztak ilyen ajánlatokat. Emellett észrevették, hogy számos csoport van, amelyekben a tagok bizonyos termékeket, például használt csecsemőruhákat keresnek megvételre. Ezért tesztelik egy használt árucikkek értékesítésére szolgáló platform létrehozását az Amerikai Egyesült Államokban és Chilében.

Ezeknél a szolgáltatásoknál a reklámbevételekből profitálhat majd a portál. Ha jó a termék, azután a bevételek már jönni fognak. "A mobil világ csak most építi fel magát, elsősorban a cégek számára. De ehhez nyitniuk kellett az innovációk felé. Aki helyben topog, az lemarad" - szögezte le Andrew Bosworth.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások