Nagy Magellán Felhő

Nagy Magellán Felhő

2000. augusztus 28. 22:18, Hétfő
A Nagy Magellán Felhő egy magyar fejlesztésű valósidejű internetes stratégiai játék, amely koncepciójában különbözik a klasszikus űrstratégiai, illetve általában stratégiai játékoktól. Látványos űrharc-animációk és bosszantóan szűkös korlátok helyett a lehetőségek végtelenségét célozza meg, illetve helyezi előtérbe.

A játék lényege egy virtuális galaxis a lehető legrealisztikusabb körülmények közötti felépítése, ahol a galaxis folyamatos fejlődésen megy keresztül. Így a játékosoknak is a valós időben (természetesen többszörös időszorzóval) kell tevékenységeiket elvégezni, mely a szerveren keresztül – a távolságból adódó időeltolódásokat is beleszámolva – kerül továbbításra a többi érintett játékos, vagy rendszer részére. Ebből adódik, hogy az LMC-ben mentés/visszatöltésre, a játék megállítására nincs lehetőség, ugyanúgy ahogy a valóságban sem.

Belépésekor minden játékos azonos kiindulási alapról indul. Ismeri a galaxist, képes a különböző csillagok pozíciójának meghatározására, üzeneteket tud küldeni és fogadni, valamint 0,1c sebességgel utazni. Az általa képviselt faj a kiindulási bolygójára jellemző sajátságokkal rendelkezik (az egyszerűség kedvéért csak szénalapú életben gondolkoztunk). A továbblépés pedig már az Ő feladata. A lehetőségek korlátlanok, a játékos képességein múlik, hogy meddig tud eljutni. A végső cél természetesen a Nagy Magellán Felhő feletti uralom megszerzése, de ha csak ezer naprendszerrel számolunk is, és a rendszerek közötti távolságokat el is hanyagoljuk, ez akkor is olyan bonyolult rendszert feltételez, melynek kezelésére nem valószínű, hogy - egy-két zsenitől eltekintve – sokan képesek lennének. Azonban van egy másik megoldás is. Mivel a játékot csak a játékosok irányítják (minden megkötés nélkül, természetesen tetteik következményivel együtt), több játékos együttműködése nagyobb valószínűséggel vezet sikerre.

A játék teljes mértékben előre definiált "helyzetek" nélkül zajlik, a fejlesztők semmilyen módon nem kívánják korlátozni a játékosok lehetőségeit. Az összes esemény attól függ, ellenfeleink milyen stratégiát alkalmaznak velünk szemben, illetve mi hogyan viszonyulunk a környezetünkhöz.

A valósidejű koncepcióból adódik, hogy az események akkor is zajlanak, ha a játékos nem játszik. Az ebből származó problémás helyzeteket egy szerver oldalon megszakítás nélkül futó mesterséges intelligencia oldja meg (a játékban: Admirális). Fő feladata a játékos által előre meghatározott feladatok végrehajtása, sürgős beavatkozást igénylő helyzetekben (bolygók vagy egyes szállítmányok elleni támadás, katasztrófák) riasztás e-mailben vagy sms-ben, a játékos segítése a gépies feladatok elvégzésében (bolygók közötti logisztika, stb.), illetve a tanácsadás.

A játék jelenleg a fejlesztés állapotában tart, a publikus tesztidőszak várhatóan ez év őszén indul, míg az éles változat remélhetőleg ez év végén kerül bemutatásra.

A Nagy Magellán Felhő fejlesztésének állapotáról és az újabb fejlesztésekről a részletes dokumentációt és vitafórumot is tartalmazó, folyamatosan frissített információs oldal ad tájékoztatást, amelyet az http://www.eniac.hu/LMC címen találhatsz.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások