Ismét UFO-vadászaton

Ismét UFO-vadászaton

2000. szeptember 9. 00:49, Szombat
1994-ben, a Mythos Games és a Microprose megjelentetett egy játékot, mely sci-fi történetével, kiforrott stratégia szimulációval és körökre osztott harcrendszerével valóban újat alkotott. Ez volt az X-COM: UFO Defense, mely rövid idő alatt nagy népszerűségre tett szert.

Az azóta eltelt idő átalakította a stratégiai játékokat is, így mára szinten mindenben a 3D-s megjelenítés dominál. Nem kerülhette ezt el a Dreamland Chronicles sem, így a körökre osztott csata közben már kényelmesen körbenézhetünk. A készítők a Freedom Ridge történetében feltupírozták az X-Com storyt, több és jobb technológiával toldották meg és a játékmeneten is alakítottak egy kicsit. Azonban a látott képek alapján úgy tűnik, maga az alapkoncepció (szerencsére) megmaradt.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ha minden igaz, újabb idegenek tűnnek fel a képernyőn, ám igazán csak egy miatt kell aggódnunk : az aggresszív, dinoszauruszképű Saurans miatt. Az idegenek természetesen nem magukban érkeznek, hozzák a háziállataikat is, melyek szabadon garázdálkodhatnak a harctéren.

A csapatainkat továbbra is a padsorokkal ellátott repülőgép szállítja a bevetésekre, ahol zoom-olható térkép segítségével barangolhatunk városokban, bázisokban, lőszerraktárakban és más érdekes területeken. A 3D-s izometrikus taktikai térképen irányíthatod az emberidet, de first-person nézetben cselekedhetsz velük, amikor harcra kerül a sor.

Az X-Com grafikáját természetesen más módon is feljavították, így a lövedékek és rakéták átlyukaszthatják a falakat, a tetők összeomolhatnak és sebezhetnek. Még az is elképzelhető, hogy a karaktered egy fát dönt egy házra, melyben egy alien tartózkodik, így likvidálva azt. A hangulat fokozása érdekében a készítők egy valósághű fény-árnyék ábrázolást dolgoztak ki, így biztosan a hideg fog futkosni a hátunkon amikor megpillantunk egy érdekes alakú foltot egy sarok mögött...

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Hogy mit is kér ez a grafika? Legalább egy 400MHz-es processzort és egy TNT videokártyat...

A hangulat fokozásának igen lényeges elemei a hangeffektusok. Hatalmas élményt jelenthet, ha minden egyes fegyvernek más-más hangja van, nem beszélve a becsapódások hangjáról. Kiváncsi leszek rá, surroundban hogy szól!

A karakterek különböző tulajdonságokkal rendelkeznek, mint bátorság, erő, gyorsaság, vezetőképesség, pszionika. A képzettségek rendszere nem bonyolult, de egy ilyen játékban nem is kell bonyolultnak lennie, elég ha a harc, az elsősegély és más, hasonló területeken szerezhetsz tapasztalatot.

Összefoglalva elmondhatjuk, hogy The Dreamland Chronicles: Freedom Ridge, a Mythos Gamestől, 15 év játékfejlesztői tapasztalatára épít, melyet a stratégiai játékok készítésével törltött el. Az X-COM rajongók azt hiszem a 2001-es megjelenéskor éppen azt a játékélményt fogják kapni, mint a 6 évvel ezelőtti játék kiadásakor.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások