Nő a laptopok népszerűsége

Nő a laptopok népszerűsége

2000. szeptember 14. 21:34, Csütörtök
A DisplaySearch felmérése szerint a notebook PC-k egyre népszerűbbek a felhasználók körében.

Ezt mutatja az is, hogy idén az összes PC eladás 25 százalékát a hordozható számítógépek teszik ki. 2000-ben körülbelül 24 millió notebook talál gazdára, ami 31.5 százalékos emelkedést jelent 1999-hez képest. Ebben az évben egyébként az összes PC eladás el fogja érni a 100 millió darabot.

A hordozható számítógépeket vásárló felhasználók egyre inkább a nagyobb LCD kijelzővel szerelt változatokat részesítik előnyben. Ez év második negyedévében a notebookok 54 százalékát szállították a gyártók 14.1 colos vagy annál nagyobb kijelzővel. Ez 26.1 százalékos emelkedést jelent az elmúlt év hasonló időszakához képest.
Ugyanebben a negyedévben az új nagy felbontású XGA kijelzős modellek mindössze 2.7 százalékát tették ki az eladásoknak. Ez most még elhanyagolhatónak tűnik, de 2002-re az elemzők már 26 százalékot jósolnak.

A DisplaySearch felmérése szerint április és június között a vezető notebook gyártó a Dell volt. A piacon 16 százalékos részesedést sikerült megszereznie, és ezzel olyan nagy nevű cégeket előzött meg, mint a Toshiba vagy az IBM. (A Toshiba részesedése ebben az időszakban 12 százalékos, míg az IBM-é 11 százalékos volt.)

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások