Sok a gond a DSL körül

Sok a gond a DSL körül

2000. szeptember 19. 21:49, Kedd
Már Magyarországon is reklámozzák hébe-hóba az új digitális szolgáltatást: fizessen elő, és nagysebességű Internet-hozzáférést kap a saját telefonvonalán keresztül! Hazánkban a Matáv készül hasonló szolgáltatással.

Külföldön a telefontársaságok egyre növekvő mértékben támogatják a DSL technológiát. A reklámokban azonban elfelejtik megemlíteni, hogy a DSL telepítése túl sok esetben sikertelen, az előfizetők pedig bosszankodnak.

Ha a technológia a legjobbat nyújtja, akkor biztosítja a felhasználóknak megbízható és gyors adatkapcsolatot. Egy hagyományos otthoni modemmel elérhető kapcsolat sebességének tízszeresével szörfözhetünk a világhálón, miközben a hagyományos telefonvonalat szabadon hagyjuk.

A peches vásárlóknak kemény utat kell bejárniuk mire hozzájuthatnak a DSL-hez, ráadásul a bekötés után is sok a probléma: még külföldön is gyenge a támogatás, a szolgáltatás pedig gyakran kimarad.

A DSL ott bukik meg, hogy a legtöbb esetben legalább három cég együttműködésére van szükség a szolgáltatás beindításához egy előfizetőnél:

1. A vásárló bemegy az ISP-hez, megrendeli a DSL-t.
2. Az ISP kapcsolatba lép az egyik DSL technológiát kiépítő külsőssel
3. A DLS technológiát kiépítő cég megkeresi a helyi telefontársaságot, és engedélyt kér a munka elvégzésére

A sikertelen bekötések mögött álló problémákat leggyakrabban a kooperáció hiánya okozza. A cégek nem hajlandók egymással érdemben kommunikálni, ezért a legtöbb előfizető úgy érzi, becsapták.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások