Age of Empires II: The Conquerors

Age of Empires II: The Conquerors

2000. szeptember 24. 05:57, Vasárnap
Grafika: Mint a legtöbb kiegészítő esetében, nincs nagyobb grafikai újítás a Conquerors-ban. Ez azt jelenti, hogy az új civilizációk pont olyan látványosak, mint amilyenek az Age of Kings-ben voltak, és az Aztékok esetében még jobb is. A kellemes barna és zöld színsémával az Azték épületek eléggé tekervényes részletekkel rendelkeznek. Az óriási méretű piramisok és azok bástyáinak oldalán repkény kúszik felfelé.

Kezelőfelület: A Conquerors beállítása egyszerű, mint ahogy a telepítése is, amely bemutatja az összes új jellemzőt. A kiegészítőt különválasztották az Age of Kings-től, ami azt jelenti, hogy az Age of Kings-el is bármikor játszhatunk. Az eltávolítása is egyszerű, csak egy szimpla klikket igényel. Magában a játékban számos kis újítás történt. Vannak olyan hasznos új funkciók, mint a backspace billentyű, amely visszavisz a térkép előző pozíciójába. A legtöbb falusi esetében így használtam: kerestem egy olyan nyersanyagot, amelyre szükségem volt, ráklikkeltem az "idle villager" gombra, hogy kijelöljek egy szabad parasztot, majd a backspace billentyűvel visszatértem a nyersanyag lelőhelyére. A másik fejlődés az, hogy kérhetünk nyersanyagot a szövetségeseinktől, egy beszélgetés ablak jelenik meg a játékos színeiben és a jóval információdúsabb diplomácia képernyők. Egyetlen egy dolog hiányzik csak: ha valami esemény történik a játékban, egy szöveg formájában jelenik meg a képernyő oldalán. Ez az információ létfontosságú lehet, arról tájékoztatva a játékost, hogy egy új falusi vagy katona elkészült. Amit szeretnék, hogy ha ráklikkelek erre a szövegre, akkor hozza be a középpontba az újonnan alkotott egységet.

Játékmenet: Az Age of Empires II olyan jól elkészített játék, hogy nem sokat kellett az Ensemble-nek változtatnia. A Conquerors játékmenete alapvetően ugyanaz, mint az Age of Kings-é. A falusiak épületeket emelnek és nyersanyagokat gyűjtenek. A hadsereg felállításának célja az ellenség megsemmisítése és a birodalmunk megvédése. A technológiákat kifejleszthetjük mindegyik épületnél, hogy előremozdítsuk birodalmunkat a Dark Ages-től a Castle Age-ig és tovább. Mivel a fejlesztőknek nem kellett újra feltalálni a kereket, inkább jóval szórakoztatóvá tették, nagyobb újrajátszási értékkel. Az új civilizációk, kampányok és technológiák a legfigyelemreméltóbbak, de természetesen nem az egyedüli fejlesztések. Felfedeztem azt a bővítést, hogy a falusiak miképp viselkednek a leghasznosabban a kiegészítés szempontjából. Az embereim képesek voltak valamivel intelligensebben dolgozni, így több időt tudtam aggódni azon, hogy hogyan pusztítsam el ezeket a bosszantó ellenségeket. Olyan sok apró fejlődés van, hogy nehéz visszaemlékeznem arra, miképp éltem én ezek nélkül. A multiplayer egy kis doppingot kapott a "last man standing" opción keresztül, amely, amikor aktív, a győzedelmeskedő szövetségeseket egymás ellen fordíthatja. Ezen kívül van egy új véletlen csapat opció, amely találomra mindenkit csapatokba oszt be.

Hangeffektek: Az Age of Kings és a The Conquerors összes hangja nagyon jó. Amikor klikkelsz, a falusiak furcsa nyelven dörmögnek valamit és az épületeknek olyan hangja van, mint amivel foglalkoznak - így a kovács úgy szól, mint egy kalapácsütés az üllőn. Ezek a hangok a játékot még életszerűbbé teszik, ennek az élménynek az érzése olyan jó, mint amilyen a látvány szintje. A másik típusú hang a "végszó hang", egy egyszerű zenei hangjegy, amely azért van, hogy felhívja a figyelmet valamire, mint amikor egy farm kimerül vagy egy új egység készen van. Ezek tiszták és tájékoztatóak, különböző hangok a sokféle tevékenységnek, de a csata hevében sok ilyen végszó hang elveszik a háttérben.

Zene: Az Age of Kings és a The Conquerors összes zenéje korrekt, jól működik együtt a játék környezetével, mégis különösképpen felejthető marad. Nincsenek kísértő témák, nincsenek grandiózus zeneművek. Mindegyik zene arra való, hogy elültesse benned a biztonság téves érzését, így a koreai harci szekerek be tudnak szivárogni a városodba… A zene értelme itt az akció kiegészítése és soha nem szól hangosan vagy érzékiséggel. Azonban tökéletes munkát végez azzal, hogy megadja az akció tempóját, előremozdítva, hogy belemerülj a küldetésekbe.

Intelligencia és nehézség: Az összes új egység és technológia hozzáadásával elképzelhető lenne, hogy a Conquerors jóval bonyolultabb és nehezebben játszható. A fejlesztők viszont azt bizonyítják, hogy ez nem így történt: a kiegészítő pont ugyanolyan szórakozást kínál, mint az Age of Kings. A standard kihívási szintje megmaradt ugyanolyannak - építs több egységet gyorsabban és nyerj. A számítógép MI-je jóval agresszívabb és intelligensebb, habár még mindig vannak olyan esetek, amikor figyelmen kívül hagyja a nyílt harcászati fenyegetést.

Összegzés: A The Conquerors az egyik legalaposabb kiegészítő napjainkban. Ami a legjobban megfogott, az a kiegészítő tökéletes alapossága. Ahelyett, hogy csupán pár főbb szépítést adtak volna a játékhoz, az Ensemble számos lépéssel előbbre ment azzal, hogy a játék majdnem minden jellemzőjét fejlesztette. Olyan, mintha keresztülmentek volna rajta és mindent megnéztek volna, hogy mit tehetnének jobbá.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások