A PlayStation 2 késésének háttere

A PlayStation 2 késésének háttere

2000. október 30. 23:22, Hétfő
A Sony elismeri hibáját egyes a PS2 megjelenését hátráltató alkatrészhiányok kialakulásában, ráadásul még mindig kicsi az utánpótlás az európai megjelenéshez.

Nemrég a Sony eldöntötte, hogy felújítja a Nagaszakiban lévő chipgyárat, és átáll a 0.25 mikronosról a 0.18 mikronos chipgyártásra. Az átalakítás, mely szinte az egész gyár átépítését igényli, jelentősen lelassította a PlayStation 2 grafikus processzorának előállítását. A chip hiánya megrekesztette az egész PlayStation 2 gyártási folyamatát, s a cég csak mostanra kezdi visszanyerni gyártókapacitását.

"Még további időre van szükségünk, hogy elérjük a tervezett termelékenységet." - nyilatkozta a Sony szóvivője. Ez idő alatt a társaság kokubui gyára szállítja ezeket a grafikus chipeket, 0.25 mikronos technológiával. Az elért előállítási sebesség viszont még így sem felel meg az elvárásoknak.
A PlayStation 2 grafikus processzora a konzol főprocesszorától, az Emotion Engine-től kapja az adatokat, s azt az analóg, vagy digitális RGB kimenetre irányítja, átalakítás után. A grafikus proci felelős a megjelenítendő kép kirendereléséért, melyet az Emotion Engine által küldött utasításlisták sorozata alapján végez el.

Az utasításlista azt tartalmazza, hogy mit hova kell kirajzolni, és milyen módon. Természetesen kevesebb grafikus processzor kevesebb PlayStation 2-t is jelent, s többek között ezért volt kénytelen a Sony a tervezett 1 milliós amerikai indulósorozatot 500 ezerre csökkenteni.
Ez a gyártási probléma természetesen hatással volt az európai debütálásra is, ami nálunk a még későbbi megjelenésben mutatkozik meg, a Sonynak pedig óriási plusszköltséget, és bevételkiesést jelent - a konkurencia lépéselőnyhöz juttatásáról nem is beszélve.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások