2000. november 1. 20:17, Szerda
A Ricochet modem 128 kilobit/sec sebességgel képes rákapcsolni a laptopokat az internetre. A modem a San Jose-i Metricom gyártmánya, akik már 1985-től dolgoznak hálózati elemeken.
A Ricochet modemek igazából kicsi rádiók, amik a vezeték nélküli telefonok hullámhosszán (900Mhz-2.4GHz) dolgoznak. A Metricom azt tervezi, hogy adóvevőket helyez el a célvárosok lámpaoszlopain, 5-60
darabot négyzetkilométerenként.
Egy-egy rádió 10 négyzetkilométeres körzetben rá lesz kötve egy
nagysebességű T1 vagy T3 vonalra, ami a kapcsolatot jelenti az
internet szolgáltatókkal. Mikor a felhasználó bekapcsolja a modemet, az
rácsatlakozik a legközelebbi lámpaoszlopon elhelyezett rádióra.
Ha az nincs
rákötve a netre, akkor az adatokat továbbítja a legközelebbi fix
csatlakozási pont felé. Minél közelebb vagyunk a fix ponthoz, annál gyorsabb
a kapcsolat.
Amint a cég megszerzi az első előfizetőket, új rádiókat tervez felszerelni,
amik tovább javítanák a kapcsolat minőségét.
A Ricochet már egyszer megbukott a piacon, mikor a cégnek több
előfizetője volt, mint amennyit elbírt a hálózat. A Metricom nem tudott
felszerelni elég gyors rádiókat, mondta a cég alelnöke John Wernke.
Most
jobban figyelnek, és rögtön új adóvevőket szerelnek fel, amint arra szükség
lesz.
A New York-i teszt során a Ricochet jól vizsgázott. A beszerelés gyorsan és
könnyen ment. Csak be kell dugni a modemet a laptop portjába. Az
átvitel sebessége 14 kbyte/sec volt, ami háromszorosa az 56kbit/s-os modemnek.
A cég reméli, hogy képes lesz jövőre ezt a sebességet is megduplázni.
A Ricochet egyik hátránya, hogy jelenleg csak kilenc amerikai városban
működik, bár a cég 12-t kíván ehhez hozzáadni, és 25-öt 2001 végéig. A
modemek jók a laptopokhoz, de túl nagyok a palm készülékekhez.
Az ára is
magas: 99-300 dollár, az előfizetési díj pedig 70-80 dollár havonta.
Egy másik érdekesség, hogy mivel az eszköz ugyanazon a frekvencián
dolgozik, mint a mobiltelefonok, ha a telefont közel tesszük a modemhez, az
elkezd kattogni és berregni.
A piaci elemzők szerint a cég nem találhat magának túl széles körben
előfizetőket. Sokaknak nincs laptopja és az árak az amerikai értékekhez
képest is magasak.
Jelenleg 40000 előfizetőjük van, és azt remélik, hogy ez a szám 600000-re nő,
jövő év végére.