Internetes cégek a Monopolyban

Internetes cégek a Monopolyban

2000. november 6. 07:01, Hétfő
[BBC] A Monopoly társasjáték legújabb változatában már .com vállalatokat is irányíthatnak a játékosok a szokványos cégek mellett.


Változó idők: az új Monopoly alkalmazkodik az internetes korhoz

Az új játékban portálok és keresőmotorok is vannak, mint a Yahoo!, az AltaVista vagy az Ask Jeeves, üzleti oldalak, mint a CBS MarketWatch.com és a Monster, illetve sportlapok, mint a Foxsports.com vagy a Sportsline.com.

A játék tradicionális bábuit fém laptopokkal és számítógépes egérrel helyettesítették. De a változás kockázatos is lehet az alkotók számára, mert míg a régi cégek ma is működnek, ugyanez biztosan nem lesz elmondható minden .com cégre; a Yahoo részesedése esett az utóbbi három hónapban és a Priceline.com is bajban van. Az Excite portál tulajdonosai, az At Home csoport részvényei az év folyamán jelentősen estek. Az internetes cégeknél tapasztalható bizonytalanság ellenére a Monopoly kiadója, a Hasbro bizik az új gazdaságnak megfelelő átalakítás sikerében.


A figurák is megváltoztak
"Amikor az eredeti játék megjelent, a gazdaság depresszióban volt, és csak álom volt egy valódi vagyon szerzése." - nyilatkozta Mark Morris, a Hasbro Games szóvivője. "És miközben a klasszikus játék még ma is ugyanúgy néz ki, az utódnál a .com cégek monopoliumának megszerzése körül zajlik a történet."

A Monopoly számos változatban létezik, a modifikációk híven tűkrözik a különböző országok különböző nagyvállalatainak értékét. A játék tervezői számos speciális verziót is kiadtak már, mint például a Rugby Világkupa változatot. A Hasbro szerint a táblás játék az internetes korban is népszerű maradhat.

"A táblás játékoknál meglévő szociális kapcsolatok egyediek az otthoni szórakoztatásban." - mondta Morris. "Az emberek még mindig nagyra értékelik a játék közben beszélgetést, vidámságot, és tudják, hogy a táblás játékok emberközeli dolgok."

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások