2000. november 14. 00:32, Kedd
Az Ereo Inc. hétfőn mutatta be azt az új Internetes keresőtechnológiát, melynek köszönhetően a felhasználók a régi szöveges keresés helyett képek, fotók segítségével kutathatnak az Interneten.
Az Ereo szerint a technológiát használó szörfözők sokkal rövidebb idő alatt képesek megtalálni az általuk keresett információt, de az online vásárlásban is segít a rendszer. Az Ereo létrehozta az iparág első, vizuális keresőmotorját, amely arra alapoz, hogy az emberek sokkal könnyebben kapcsolják össze a fogalmakat a képekkel, mint a számokkal vagy a szavakkal.
"Nem titok, hogy a mai hagyományos, szöveges információkra alapozó keresők komoly csalódást okoznak az Internetet használóknak. Ez azoknak a cégeknek különösen nagy veszélyforrást jelenthet, akik az online vásárlóktól függnek. A nagyobb sávszélességre, és az átvihető gazdag multimédiás tartalmakra alapozva az Ereo segíthet olyan keresők létrehozásában, melyek megkönnyítik, felgyorsítják a keresést az Interneten, és segítik az online vásárlást." - mondta Michael Shehan, az Ereo elnöke, alapítója.
Az Excite@Home az elsők között kezdte alkalmazni az új technológiát. Az Ereo szolgáltatását integrálták a kikötő szolgáltatásai közé. A felhasználónak először szövegesen kell körülírnia az általa keresett információt, vagy a terméket, például "szék". A képernyőn ennek megfelelően több kép jelenik meg. Ha felhasználó egy, az elképzelésének megfelelő fotót lát, akkor a "More like this" gombra kattintva tovább léphet a keresésben, szűkítheti a csoportot.
Az új technológia működése megtekinthető
ezen a linken.