Európai választásra buzdítanak az amerikai közösségi platformok

Európai választásra buzdítanak az amerikai közösségi platformok

2019. május 23. 23:43, Csütörtök
Az internetes közösségi média platformok is részvételre buzdítják felhasználóikat az e heti európai parlamenti (EP-) választásokon - mutatott rá a képviselőtestület sajtószolgálata.

A Google több felületén is emlékezteti a szavazásra az európai felhasználókat, az óriásvállalathoz tartozó YouTube videómegosztó oldal pedig ideiglenesen előrébb sorolta a jelöltek tartalmait. A Facebook szintén buzdító üzeneteket tesz közzé, létrehozott egy "Én már szavaztam" gombot, s emellett fokozta fellépését az álhírek ellen a választások idején. A közösségi hálózatot működtető vállalat által korábban megvásárolt Instagram fotómegosztó portál különleges matricákkal készült az eseményre.

A Snapchat videoüzenetet küldött minden szavazókorú európai felhasználójának, a választási részvételt sürgetve. A Twitter mikroblog-szolgáltató különleges emojikat tett elérhetővé az #EUelections2019 és a #thistimeimvoting hashtaggel ellátott posztok mellé. A május 23-26 közötti EP-választásokon több mint 426 millió európai uniós állampolgár voksolhat, a részvétel azonban folyamatosan csökkent az utóbbi évtizedekben és jóval alatta marad a nemzeti választások adatainak.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások