YouTube - minden gyermek­reklámot le kellene kapcsolni?

YouTube - minden gyermek­reklámot le kellene kapcsolni?

2019. július 10. 19:32, Szerda
A javaslatot két amerikai republikánus politikus vetette fel.

Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságának (FTC) két képviselője - Joseph Simons, a testület elnöke és Noah Phillips tag - a gyermekvédelmi szervezeteknek azt javasolták, hogy megoldást jelenthetne a jelenlegi adatvédelmi problémákra, ha a YouTube a gyerekeknek szóló tartalmak esetében teljesen kiszűrné a reklámokat. Az érvelés az volt, hogy ez a lépés a mostaninál sokkal jobban védhetné a fiatalok magánszféráját.

A gyermekvédelmi szervezetek ugyanakkor úgy vélték, hogy egy ilyen intézkedés önmagában még nem vetne véget annak, hogy a videomegosztó platform hozzáférhessen a 13 évesnél fiatalabbak személyes adataihoz, illetve nem akadályozná meg ezen információk összegyűjtését. Szintén az érvek között szerepelt, hogy egy ilyen lépés komoly problémákat okozna az adott YouTube-csatornák működtetőinek, hiszen gyakorlatilag megszűnne az egyetlen bevételi forrásuk. Ezért a csoportok inkább azt javasolták, hogy a Google-t, illetve a YouTube-ot kötelezzék arra, hogy felelősséget vállaljon az adatgyűjtésekért.

Eddig sem az FTC szóvivője, sem a Google képviselői nem kommentálták a megjelent információkat.

Június végén felmerült, hogy a YouTube azzal védené ki az őt fenyegető lehetséges pénzbüntetést, hogy az összes gyerekeknek szóló videót egy külön alkalmazásban gyűjtené össze és így választaná el azokat az összes vitatható tartalomtól. A gyermeknek szánt felvételek számítanak az egyik legnépszerűbb kategóriának a videomegosztón, emiatt kellően magas reklámbevételeket generálnak.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások