Interaktív televíziózás

Interaktív televíziózás

2000. december 5. 00:20, Kedd
Az amerikaiak általában nem szeretik a nagy változásokat, főleg, ha kedvenc televíziócsatornájukról, vagy műsorukról van szó. Most azonban lehet, hogy változás fog bekövetkezni ezen a téren, hiszen a több milliárd dolláros befektetések után úgy tűnik, végre elindulhat az interaktív televíziózás. Több év(tized)es várakozás után most felpezsdülni látszik az amerikai interaktív televíziózás, bár a szolgáltatók egyelőre még nem is ismerik pontosan a tévénézők elvárásait a teljesen új jellegű televíziózással szemben.

A különböző médiás, telekommunikációs és kiadói cégek az 1990-es évek elejétől kezdve már sok-sok milliárd dollárt öltek az interaktív TV-be (iTV), de eddig nem sikerült megtalálniuk a helyes megoldást. Az iTV segítségével leállítható az éppen nézett TV műsor, majd mondjuk pár perces web szörfözés után ugyanonnan lehet tovább nézni a műsort, vagyis nem maradunk le semmiről (természetesen nem élő műsor esetében).

A 90-es évek elején a filmes óriáscég, a Time Warner Inc. óriási pénzeket költött az iTV fejlesztésére és népszerűsítésére, ezekben az időkben azonban a nézők részéről még nagyon kevés érdeklődés mutatkozott az iTV irányában, így az akció kudarcba fulladt. Szakértők szerint a Microsoft féle WebTV kezdeményezés is vakvágánynak számít. A WebTV szolgáltatás a cég web-es tapasztalataira épített volna, azonban a nagyon kevés előfizető láttán, elemzők úgy vélekednek, hogy az amerikai TV-nézők nagy része nem szeretné megváltoztatni TV-nézési szokásait.

Szakértők szerint körülbelül most ért el a technika és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra arra a szintre, hogy hamarosan nagy növekedésnek indulhat az iTV-s piac.

"Most végre felértünk a hegy csúcsára, ahonnan már nincs visszaút, és hamarosan világszerte elterjedhet az interaktív televíziózás." - mondta Mark Snowden, a Gartner Group cég szakértője. Jelenleg egyébként az amerikaiak kevesebb mint egy százaléka rendelkezik valamilyen iTV szerű megoldással, azonban számítások szerint 2004-re már 17 millió amerikai háztartásban lesz jelen az iTV, miközben az elkövetkező öt évben ez a technológia körülbelül évenkénti 11 milliárd dolláros forgalmat jelenthet.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások