3D-kijelző lesz az autókban

3D-kijelző lesz az autókban

2019. augusztus 13. 09:18, Kedd
A megoldás gyorsabbá teheti az információk megjelenítését, néhány éven belül elterjedhet a gépkocsikban.

A Bosch olyan 3D-képernyőket alkotott meg, amelyek a passzív 3D-technikát használják és ezáltal az információk sokkal gyorsabban jeleníthetők meg, mint a hagyományos kijelzőkön. Dr. Steffen Berns, a Bosch Car Multimedia vezetőjének indoklása szerint a járművekben lévő képernyők már rég nem csupán adatok megjelenítésére szolgálnak, hanem interakciós rendszerek is, amelyek figyelembe veszik a vezetők egyedi igényeit. Ez a folyamat a gyártó számára hatalmas gazdasági potenciált rejt magában, az előrejelzések ugyanis azt mutatják, hogy a járműkijelzők piaca 2025-re 30 milliárd dolláros lehet.


Berns hozzátette, hogy a 3D-képernyőknek köszönhetően a sofőrök sokkal gyorsabban olvashatják el a fontos adatokat, például az asszisztensrendszer jelzéseit vagy a közeli dugóra való figyelmeztetést. A vezető a parkolásnál sokkal élethűbb képet kaphat az eseményekről és előbb felismerheti az esetleges akadályokat, valamint láthatja, hogy mennyi hely marad egy manőverhez. Térképek megjelenítésekor is jobban látható, hogy melyik épület mögött van a következő kereszteződés. Az alkalmazott passzív 3D-technika előnye, hogy az autósoknak nem kell 3D-szemüveget viselniük vagy szemmozgást követő megoldást alkalmazniuk.

A Bosch a használt ember-gép interfészt koordinálja a fedélzeti számítógéppel és a vezérlésért a központi számítógépes egység felel. Minél kevesebb a vezérlőegység, annál kisebb az ilyen célokra fordítandó súly, ráadásul csökken az egyes modellek fejlesztési ideje. A vezeték nélküli frissítéseknek köszönhetően a rendszer mindig a legújabb állapotban lesz. A járműképernyőknek ugyanakkor nagyon magas fokú biztonsági előírásoknak kell megfelelniük, hiszen el kell viselniük a tág hőmérséklet-ingadozásokat és a rázkódást, ki kell bírniuk a mínusz 40 Celsius-fokot éppúgy, mint a plusz 120 Celsius-fokot, s nem csupán egy rövid ideig, hanem a gépkocsi teljes élettartama alatt. Alapkövetelmény, hogy a vezetőnek még egy részleges rendszerleállás vagy -kiesés esetén is hozzá kell férnie a legfontosabb információkhoz.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások