Exkluzív X-boxra: The Unholy

Exkluzív X-boxra: The Unholy

2000. december 16. 00:23, Szombat
Megtudtuk, hogy az OtherWorlds legújabb first-person horror-kalandjátékát, a The Unholy-t csak X-boxra fejleszti.

"Igen, csak a Microsoft új konzoljára, az X-boxra fejlesztjük a The Unholy-t," – újságolta Ken Deel az OtherWorlds InterActive egyik alapítója. "Egyenlőre ez a tervünk, és bár talán később mégis megcsináljuk a PC-s verziót, erre a jelen pillanatban nincs sok esély" – folytatta. "A PC-s piac a mi meglátásunk szerint instabil, mivel a technológiai fejlődés gyorsabb mint a vásárlók számítógépfejlesztő képessége, emiatt pedig nem rendelkeznek a legújabb fejlesztések, és játékélmény által megkövetelt hardverekkel. Az X-boxra sokkal szabadabban tudunk kiváló minőségű játékokat fejleszteni ahelyett, hogy meg kellene várnunk amíg a világon az átlagos számítógép színvonala eléri azt a szintet, amin mi már most tudnánk dolgozni. A múltban azért hanyagoltuk a konzolokat, mert minőségileg nem értek fel a PC-kkel."


"De az X-boxszal ez a helyzet megváltozott" – érvelt. "Egy ilyen konzol ma már olcsóbb megoldás a játékosoknak mint egy PC, ráadásul szinte mindenben felülmúl bármely más konzolt, illetve a mai átlag Windowsos PC-ket. Az X-box egy Pentium III-as processzorral kerül a polcokra, úgy hogy nincs rajta operációs rendszer, ennek köszönhetően az átlagos működési sebessége egy 1Ghz-en vagy afölött dolgozó PC-jének felel meg. Szerintünk a Microsoft jövendőbeli konzolja az első, amely versenyre kelhet a mai átlagos számítógépekkel, és el is viszi a pálmát. A teljesítménye néhány évig még biztosan megfelelő lesz "úgy ahogy van", és eközben a fejlesztők - köztük mi is - új és még élethűbb játékélményt nyújtunk majd a közönségnek. Azt is figyelembe vesszük, hogy egy átlagos PC-t nem éri meg fejleszteni, mikor egy X-box mindössze 200-300 dollár lesz, a számítógépesek pedig ennél ráadásul többért csupán alkatrészeket kapnak."

"Az előrejelzések szerint a potenciális X-box-piac 2:1 arányban le fogja söpörni a PC-piacot, sok kiadó ezért a már erre a felkapott konzolra fejlesztőket részesíti előnyben. A tervünk egyszerűen: az új trendet meglovagolva a csúcson maradni. A döntés következményeként a The Unholy és a többi általunk fejlesztett játék sokkal élethűbb lehet mintha PC-re készülnének – foglalta össze az elmondottakat – . Sajnálatos, de azt kell hogy mondjam, a The Unholy nem lesz PC-re kiadva, egy jó darabig legalábbis. Ez van, ha tartjuk magunkat a döntésünkhöz. Pillanatnyilag a The Unholy-t 733 Mhz-es processzorra optimalizáljuk a korábban tervezett 350-400as CPU sebesség helyett."

"Később meg fogjuk csinálni a PC-verziót is, ha a piac nagyon hiányolja" - vallotta be. "Mindez nem feltétlenül jelenti azt, hogy mi most már csak X-boxra fejlesztünk, de még gondolatban is nehéz lenne visszafelé haladni, és lejjebb tenni a fejlesztési standardeket, csak hogy rosszabb minőségű PC-s játékokat csinálhassunk. Ez persze azért - mint mondtam - a piactól függ. Reméljük, hogy ez a bejelentésünk jó hír azok számára, akik az X-box által a terveinknek jobban megfelelő The Unholy-t vehetnek majd kézbe, egy igazi, valósághű gótikus horrorjátékot." "A Microsoft továbbra is fenntartja a 2001 őszi szállítási ígéretét. Optimisták vagyunk, és abban bízunk, hogy addigra már mi is fel tudunk mutatni valamit, de a fejlesztés jelen szakaszában nem tudjuk megmondani 2001-en belül pontosan mikor lesz kész a játék. Arra kérlek Titeket, hogy legyetek türelmesek, talán kiadunk egy PC demot is, viszont X-boxnak megfelelő erősségű hardverigénnyel. " A The Unholy a Jet3D nevezetű engine által hajtott horror témájú first-person kalandjáték, amelyben a játékosok démoni kamrákat fedezhetnek fel, és az ősi egyiptomi romok közt kutatva rémálomszerű kalandok közepette egészen a Pokol ajtajának küszöbéig juthatnak. A fejlesztők pillanatnyilag épp kiadót keresnek készülődő programjukhoz.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások