Jobban védené a gyerekeket a YouTube

Jobban védené a gyerekeket a YouTube

2020. január 7. 22:25, Kedd
A platform a jövőben nem fog személyre szabott reklámokat megjeleníteni a kicsiknek szóló videók alatt.

2018 áprilisában 23 szervezet panaszt nyújtott be az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságához (FTC) azért, hogy indítson eljárást a YouTube ellen és büntesse meg több millió dollárra, mert az indoklásuk alapján számos esetben megsértette a gyermekek online magánszféráját védő Children’s Online Privacy Protection (COPPA) nevű törvényt. A probléma az volt, hogy a portál hagyta, hogy célzottan reklámokat mutassanak a legkisebbeknek.

A YouTube erre úgy reagált, hogy az összes gyerekeknek szóló felvételt egy külön alkalmazásban gyűjtötte volna össze és így választotta volna el azokat a vitatható tartalmaktól. Végül tavaly szeptemberben a Google beleegyezett abba, hogy 200 millió dollárt fizet az FTC-nek, cserébe a testület lemond a YouTube elleni további jogi vitáról és nem nyújt be bírósági keresetet a társaság ellen. Emellett 2019 júliusában felmerült egy olyan javaslat is, hogy az oldalon minden gyermekeknek szóló reklámot le kellene kapcsolni.

Most kiderült, hogy a YouTube nem fogja többé gyűjteni a fiatalabb felhasználók adatait és ehhez kapcsolódóan nem jelenít majd meg a számukra személyre szabott hirdetéseket sem. A videók készítői a jövőben kötelesek lesznek megfelelő jelzéssel ellátni az alkotásaikat, így érzékelhető lesz, hogy kik jelentik a művek célcsoportjait. A platform gépi tanulási algoritmusokkal fogja átvizsgálni a rendszerét. Problémát jelent viszont, hogy eddig nem igazán lehet tudni, hogy mi számít gyermekeknek szóló felvételnek és mi nem. Az is gond, hogy nem lehet tudni, hogy egy adott tartalmat egy fiatal vagy egy felnőtt néz-e meg.

További változtatás, hogy a kicsiknek szóló anyagokhoz a jövőben nem lehet megjegyzéseket fűzni, azokat nem lehet lájkolni vagy diszlájkolni sem, illetve nem lesznek lejátszási listákba befűzhetők. A módosításokat néhány napon belül világszerte aktiválja az óriáscég, amely emellett azt is tervezi, hogy a következő három évben komoly összegeket fektet be a YouTube Kids ajánlat fejlesztésébe és egy új honlap létrehozásába. Az utóbbin a szülők beállíthatják majd, hogy mennyi időt tölthet a csemetéjük a képernyő előtt.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban