Team Arena interjú

Team Arena interjú

2000. december 24. 16:03, Vasárnap

Az alábbiakban egy interjút közlünk, melyet rádiócsatorna készített Marty Strattonnal, az id Software PR főmunkatársával az új Quake 3 kiegészítőről a Team Arena-ról.

Marty Strattont köszönthetjük, szia Marty, hogy érzed magad?

Jól, köszönöm.

Én bevallom, nem is tudtam, hogy az id-nél dolgozol, úgy tudtam, hogy az Activisionnél vagy producer.

Igen, ott dolgoztam.

...és most tulajdonképpen Anna King helyét foglaltad el, aki hozzáment John Carmackhez. Ezúton is kívánunk nekik sok boldogságot!

Így van, az év eleje óta vagyok a cégnél.

Szóval, van egy új játékotok, a TeamArena. Mikor is jött ki a Quake III, tavaly pont ilyenkor nem?

Tulajdonképpen kb. 10 nappal + egy évvel ezelőtt.

Ok, akkor most jöjjön egy rázósabb kérdés, megígértem, hogy először egy könnyűt kapsz, de most lássuk... Ahogy néztem a boltokban az árakat, a TeamArena 29,99 dollár körül van, a Quake III pedig még mindig olyan 35, 40 dollár között mozog, szóval, ha épp nincs már meg valakinek a QIII, nem lesz kicsit drága mulatság, hogy csak 70 dollár körüli áron lehet majd a játékot megszerezni?

Azt hiszem mondhatjuk, hogy a két játék nagyon jól kiegészíti egymást. Szóval, ha például a demo végigjátszása után úgy döntesz, hogy tetszik neked a játék, és hajlandó vagy egy kicsit utánajárni a dolognak, valószínű fogsz találni olcsóbb boltokat, ahol a QIII-t 30-35 dollár körül már megveheted és - bár tudom, hogy a javasolt ár 29,99 - azért van esélyed 25 dolcsi körül megszerezni a TeamArenat, így ha nem vagy lusta, és keresgélsz kicsit, már olyan 50, 55 dollárért megkaphatod a két játékot, ami azt hiszem nem túlzás, ha azt mondom, hogy bőven megéri értük.


Most jöjjön a szebb része a dolognak! Megnéztem a demot és nagyon tetszett az új kezelőfelület, szerintem fantasztikus, szép is.

Igen, ez egy nagyon hangsúlyos része volt a koncepciónknak. Az eredmény elsősorban Robert Duffy, a QIII óta érkezett egyik új programozónk, és Kevin Cloud, az egyik grafikus érdeme. Valami csodálatosat műveltek a kezelőfelülettel. Robert egy nagyon profi programozó nyelvet írt hozzá, ami nagyban megkönnyítette a grafikusok munkáját. Úgy gondoljuk, az új interfész egy nagy - és már szükséges - előrelépés a Quake III-hoz képest, de nem csak hozzá képest, hanem szerintem az egész játékipart tekintve forradalmi újításról beszélhetünk. Például említhetném a menü alatti videolejátszó lehetőséget, a funkcionalitását, a pofon egyszerű kezelhetőségét, a játék alatti kommunikáció megoldásait. Azt kell mondjam, nagyon jól sikerült.

A demoban is van egy hatalmas Tvképernyő, ez a pálya más részein zajló eseményeket mutatja?

Nem, ez egy előre felvett video. Ez nem a valós időben történteket mutatja. Tulajdonképpen bármit beállíthatsz, és azt nézheted a játék közben. Kifejlesztettünk egy különleges formátumot, a "rock" file-t. Ebbe bármilyen videot "berockolhatsz" és nézheted, legyen az akár egy mozifilm trailerje vagy bármi más, amit akarsz.

El sem merem képzelni milyen filmek lejátszására fogják kihasználni ezt a lehetőséget...

Hát igen, bármire lehetőség van...:)

Egy másik érdekesség, amit a demóban átéltem az volt, amikor a játék hevében egyszercsak megjelent valami hatalmas gömbforma tárgy, mintha a kőgolyó jött volna felém az Indiana Jones-ból, az egész képernyő remegett, és természetesen megölt, mi lehetett ez a valami?

Igen, ha jól sejtem, amiről beszéltél az a Kamikaze power-up hatása volt, az egyik hasznos új tárgy a programban. Ez tulajdonképpen egy hatalmas gömb alakú energiamező, amit ha bekapcsolnak, szinte mindent és mindenkit letarol, attól függetlenül, hogy barátról vagy ellenségről van szó. Rettentő nagy sebzést okoz, igen kicsi az esélye a túlélésnek egy ilyen találkozásnál, esetleg, ha nálad van a Guard power-up akkor talán... Elég pusztító jelenség, az egész környezet rázkódik, ha használják. Maga a tárgy úgy néz ki mint egy króm koponya, ami a levegőben lebeg, ha valaki felveszi, amíg nála van, körülötte is három hasonló fej kering, így fel lehet ismerni a veszélyes alakokat! Amikor bekapcsolják, a birtokosát és szinte mindenkit körülötte azonnal megöl. Egy további érdekes tulajdonsága, hogyha a hordozóját megölik - és a hullát nem trancsírozzák szét -, akkor olyan 2-3 másodperc múlva magát aktiválja, és ugyanaz a gyilkoló hatás következik.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások