A "tökéletes" grafikuskártya

A "tökéletes" grafikuskártya

2000. december 30. 16:16, Szombat
A Tech Extreme-nél pár ráérő ember elgondolkodott azon, hogy vajon milyen is lenne egy úgymond "tökéletes" 3D-s grafikus gyorsítókártya, így most röviden mi is gondoljunk bele, mi kellene ahhoz, hogy egy ilyen hibátlan és tökéletes megoldást létre lehessen hozni, hiszen álmodozni büntetlenül lehet.

Manapság a személyi számítógépek esetében elismerten az Nvidia GeForce2 Ultra kártyák nyújtják a legnagyobb 3D-s teljesítményt, emellett hardveres T&L (Transformation & Lighting) engine-nel, AGP4x-es interfésszel rendelkezik, tehát minden megvan benne, ami egy jó kártyához kell. De mi lenne, ha az ilyen GF2 Ultra-s kártyákból, vagy chip-ekből többet is össze lehetne kötni, hasonlóan a 3dfx által alkalmazott SLI megoldáshoz? Az ilyen fantáziálás egyébként a jövőben lehet hogy nem is számít túl vakmerőnek, hiszen mint tudjuk, az Nvidia megvette a 3dfx-et, és bevallottan alkalmazni szeretnék annak több szabadalmát is. Természetesen akkor már a T-Buffer és Motion Blur effekteket is alkalmazhatnák egy új szuperkártyában.

Jelenleg a különböző grafikus megoldások esetében a memória sávszélesség jelenti a legnagyobb hátráltató tényezőt, így többen azt mondhatják, hogy talán a nagyobb sebességű RAMBUS, vagy DDR RAM-ok alkalmazása megoldást jelenthet majd a problémára. Amennyiben jobban belegondolunk, felmerülhet a nagyobb méretű, chip-be beágyazott DRAM alkalmazásának lehetősége. Ilyen megoldásokkal egyébként a Bit Boy's hitegeti hosszabb ideje a felhasználókat, hiszen például a Glaze 3D 2400-as modelleken a tervek szerint már 18 MB integrált DRAM és maximum 256 MB külső DDR RAM lesz megtalálható, amely talán megoldást jelenthet az égető memória-sávszélesség problémákra, de ezenkívül még az ATI féle HyperZ elgondolást is alkalmazni lehetne egy ilyen "tökéletes" grafikuskártyában.

Fontos lenne még a legmodernebb, például az IBM által már bejelentett 0.15, vagy 0.13 mikronos gyártási technológia alkalmazása is, mivel ezáltal értelemszerűen magasabb órajel, kisebb hőtermelés és alacsonyabb fogyasztás lenne elérhető, ezenkívül pedig még a réz-csatlakozók felhasználása is jótékony hatással lenne a teljesítményre.

Amennyiben a "tökéletes" grafikuskártya hardver szinten már rendelkezésünkre állna, a továbbiakban csak egy hibátlan meghajtó szoftverre lenne szükségünk. A Creative eszközöket használó felhasználók nem nagyon panaszkodnak adriver-ekre, így ideális megoldást jelenthetne például egy stabil Creative féle driver és mondjuk a Powerstrip összeházasítása.

Álmodozásunk végén tehát kijelenthetjük, hogy a legideálisabb grafikus megoldás a fentiekben felsorolt összes technológia pozitívumát felhasználná, és természetesen emellett nem merülne fel semmi kompatibilitási gond... De azt hiszem, gyorsan fel fogunk ébredni. :)

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások