Freedom Force részletek és új képek

Freedom Force részletek és új képek

2001. január 11. 06:48, Csütörtök
Az Irrational Games új képeket tett közzé készülő szuperhős szerepjátékáról, a Freedom Force-ról. A System Shock 2 készítéséről híres fejlesztők nagy reményeket fűznek a játékukhoz, amelyet egyébként a Crave Entertainment forgalmaz majd.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Freedom Force egy taktikai szerepjáték lesz, amelyben a játékosoknak szuperhősök bőrébe bújva kell felvenniük a harcot a természetesen ugyancsak szuper gonoszfiúkkal. A játék azonos mértékben tartalmaz majd taktikai- és akcióelemeket, és egy jó képregény izgalmas hangulatát igyekszik majd visszaadni könnyed játékmenetével. A készítők egészen a kiadásig titokban akarják tartani a történetet, mert azt szeretnék, ha a fordulatokban gazdag, eredeti ötletekkel teli cselekmény játék közben tárulna fel előttünk. Annyit azonban tudhatunk, hogy a helyszín New York lesz, és ennek megfelelően sok nevezetessége is előkerül majd a játékban (Empire State Building, Central Park, NY-i metró stb.). Azért lesznek olyan küldetések is, amik a városon kívülre, sőt a rejtélyesen elejtett információk alapján akár más idősíkra is elszólíthatnak majd.

Az ellenfelekről annyit lehet tudni, hogy kezdetben csak "halandó" bűnözőkkel lesz dolgunk, de ahogy az idő halad előre, előkerülnek a szuperképességű nehézfiúk is, végül pedig egy, az egész világra veszélyes gonosz terv megvalósulását kell majd megakadályoznunk. A küldetéseknek lesz egy fő vonala, ami mellett lesznek opcionálisan vállalható feladatok, sőt egy-egy probléma megoldása közben is akadnak majd másodlagos, harmadlagos célok, amikről szabadon dönthetünk, hogy utánajárunk-e alaposabban vagy sem.

Nagyon rugalmas, de mégis egyszerű a karaktertulajdonságok rendszere. Minden szereplőnek öt leíró jellemzője lesz: Erő, Sebesség, Állóképesség, Ellenállás és Energia. Ezen kívül mindenkinek lesznek képességei, amelyeket fejleszteni lehet, és speciális tulajdonságai (attribútumok), mint például a fém test, vagy szárnyak. Nem szintrendszerrel lesz megoldva a fejlődés, hanem a karakterek pontokat gyűjthetnek amivel aztán meglévő képességeiket tökéletesíthetik, újakat fejleszthetnek, vagy valamely hátrányos tulajdonságukat csökkenthetik.

Minimum 14 fajta hőst és ennél jóval több ellenfelet ígérnek a fejlesztők. Érdekességként, a legtöbb hősnek meg lesz az ellentett gonosz párja, aki általában pont az ellenkező tulajdonságokkal rendelkezik. A kezelőfelületről annyit tudni, hogy saját fejlesztésűt készítenek a játékhoz. A programozóknak az okozza a legnagyobb fejfájást ezzel kapcsolatban, hogy milyen mértékben bízhatják a játékosokra a kameramozgatást, illetve mekkora szabadságot biztosítsanak nekik az igencsak összetett karakterek irányításában.

A harcrendszer megállításos real-time alapokon nyugszik, az akció kezdetekor tehát megállíthatjuk a történéseket, és kioszthatjuk a parancsainkat. Minden hősnek meglesznek a gyengéi, illetve erősségei, így ami egyikőjük ellen halálos támadási forma lehet, egy másikuk számára nem jelent többet egy bolhacsípésnél. A harchoz kapcsolódóan rendkívül interaktív környezetet ígérnek a fejlesztők, házakat dönthetünk le, leomolhat egy egész fal, ha az egyik szuperhős nekivágja a másikat, sőt, akár autókkal is dobálózhatunk majd!

A Freedom Force grafikája állítólag lenyűgöző lesz (ebben a készültségi stádiumban ki nem ígér hasonlót?), és a NetImmerse engine-re épül majd. Ez állítólag remek animációk és speciális effektek megvalósítására nyújt lehetőséget. A multiplayer játékra is nagy hangsúlyt fektetnek a fejlesztők, a sajátmagunk által pontrendszer segítségével generált hőseinkkel harcolhatunk a többi játékos ellen, a cég által beígért számtalan pálya valamelyikén.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások