Sea Dogs

Sea Dogs

2001. január 15. 03:13, Hétfő
A Sea Dogs világa 21 különböző, saját tereprajzzal rendelkező szigetből áll. Két küldetés között a városokban lesz alkalmunk kicsit megpihenni, ilyenkor megjavíthatjuk, fejleszthetjük a hajónkat, feltölthetjük a lemerült készleteinket vagy új tagokat fogadhatunk fel a legénységbe, illetve munkát is kereshetünk. A készítők gondosan kidolgozták a városokat, amiket így nem egy általános felülnézetből láthatunk, hanem személyesen végig járhatjuk az utcáit, beszélgethetünk, találkozhatunk a lakóival, meglátogathatjuk a helyi üzleteket. A legtöbb városban találhatunk hajógyárat, kocsmát, boltot és egy városházát - ezeken a helyeken intézhetjük a dolgainkat. Ez a megvalósítás azonban ahelyett, hogy növelné a játékélményt, sokszor kényszerű túrákra kárhoztat minket, hosszú csatangolásokra, amikor nem tudjuk, mihez is kellene kezdenünk. Még ha tudjuk is, hogy hova megyünk, gyakran akkor is sokáig tarthat eljutnunk oda. Ugyancsak nehéz elsőre megállapítanunk, hogy kivel érdemes beszélnünk a járókelők közül, és kivel nem, ez először bizonytalan keresgéléseket eredményez, mire megtanuljuk hamar felismerni, kivel kell találkoznunk.

Klikk ide!   Klikk ide!

A Sea Dogs alapvetően egy 3D-s szerepjáték, egyértelműen alárendelt jelentőségű kaland- és akcióelemekkel fűszerezve. Több mint 100 érdekes személlyel találkozhatunk, köztük ellentmondást nem tűrő kormányzókkal, kalózvezérekkel, csinos hölgyekkel, profitvadász kereskedőkkel és titkosügynökökkel - a körülmények változásával a tőlük megszerzett információk jelentése is drámaian megváltozhat. Továbbá mi alakíthatjuk a saját karakterünket a tapasztalatok szerzésével szerzett képzettségpontok segítségével. Egy igazi szerepjátékhoz képest viszont elég gyengék a személyiségünk fejlődési lehetőségei - nem határozhatjuk meg például a kinézetünket, nem alkothatjuk meg, nem nevezhetjük át mi a saját szereplőnket -, ráadásul Nicholas motivációi és viselkedése helyenként ellentmondanak egymásnak.

Klikk ide!   Klikk ide!

A Sea Dogs egyik fő különlegessége, a játékmenet teljes szabadsága. Választhatjuk a számunkra nyilvánvalóan előre megtervezett küldetések sorozatát, de akár járhatjuk a magunk útját is. Az események bekövetkezése nem lineáris, bármikor a nép védelmezőjévé válhatunk tolvaj csirkefogóból, vagy az egyik nemzet ünnepelt hőséből átállhatunk egy másik oldalára, a korábbiak közellenségévé válva ezzel. Persze a köpönyegforgatásnak meg kell fizetni az árát, mivel az összes pénzünket és minden hírnevünket elveszítjük ilyenkor, és a legkülönbözőbb mellékszereplők is gyakran visszaemlékeznek a korábbi tetteinkre. Még az eredeti Pirates! sem volt ennyire rugalmas, és a játékélmény szerteágazó szerkezete nagyban megnöveli az újrajátszhatóságot.

Klikk ide!   Klikk ide!

A fizika megvalósítása is igen valósághűre sikerült a Sea Dogs-ban, a hajók dülöngélnek a hullámokon, a szél bedönti őket, és az ágyúgolyók is csak akkor okoznak lényeges veszteséget a célpontnak, ha az lőtávon belül volt. Az ígéreteknek megfelelően a hajók sebződése a test eltalált részén következik be, ahelyett, hogy egyszerűen bizonyos számú találat után az egész hajó elsüllyedne. Ez azt jelenti, hogy leégethetjük a vitorlákat vagy bizonyos pontokon leszaggathatjuk őket, több sérülékeny helyen eltörhetjük az árbócokat, amelyek aztán a fedélzetre zuhanhatnak, vagy tüzet okozhatunk a fedélzeten, sőt, akár ki is lyuggathatjuk a hajótest és a vászon bizonyos részeit.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások