2021. március 1. 13:20, Hétfő
A cég veszteséges, de mégis komoly lehetőségekkel rendelkezik.
2020 tavaszán a lakásmegosztó platform a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások következtében 8 héten belül elveszítette forgalmának 80 százalékát. A társaság a tavalyi esztendőben 4,6 milliárd dolláros rekordveszteséget könyvelhetett el. Az Airbnb mindezek ellenére a világ legértékesebb turisztikai cégének számít. Brian Chesky, a vállalat társalapítója és vezetője
kijelentette, hogy az utazások előbb vagy utóbb vissza fognak térni a világba és az emberek minden korábbinál jobban vágyni fognak arra, hogy újra utazhassanak, ellátogathassanak éttermekbe vagy üzleti utakat bonyolíthassanak. A menedzser éppen ezért biztos abban, hogy erősebben kerülnek majd ki a járványból.
Az Airbnb kockáztatott, hiszen tavaly decemberben megjelent a tőzsdén, azóta a részvénye a korábbi ár kétszeresét éri. A cég jelenleg 110 milliárd dollár ér, kétszer akkora összeget, mint például a Marriott International, amely a világ legnagyobb szállodalánca. A most nyilvánosságra hozott eredmények sokkal jobbak voltak az elemzők által prognosztizáltaknál. 2020 utolsó negyedévében a lakásmegosztó platform bevétele az előző esztendő hasonló időszakához képest 22 százalékkal csökkent és 859 millió dollárt tett ki. A visszaesés ugyanakkor sokkal kisebb volt a vártnál, s a veszteségből 2,8 milliárd dollár a tőzsdei megjelenés rendkívüli költségeire és a részvényopciók kiegyenlítésére volt visszavezethető.
A termékfejlesztési és a marketingkiadásokat sikerült drasztikusan csökkenteni, valamint egyes részlegeket is összevonni. Chesky úgy fogalmazott, hogy sikerült költségfegyelmet tanulniuk és számos következtetést levonniuk. Így többek között a jövőben az klasszikus internetes hirdetések helyett a hagyományos PR-ba fognak befektetni és a koronavírus-járványban is esélyt látnak. Az utazás alapvetően megváltozik majd. A távmunka jelentette új lehetőségek miatt sokan képesek lesznek a tartózkodási helyüket rugalmasan megválasztani, az ezzel kapcsolatos költségeiket pedig fedezhetik a saját lakásaik kiadásáért kapott összegekből. Emellett előtérbe fognak kerülni a kevésbé ismert turisztikai célpontok.
E változásokra már igyekeznek felkészülni, ezért módosították a keresőjüket, amelynél már nem kell konkrét utazási célt megadni, hanem csak egy környéket, időtartamot vagy utazási hónapot. Ezzel az eddiginél jobban képesek lesznek irányítani a keresletet. A változtatások között lesz továbbá, hogy a platformra bárki regisztrálhat majd mindössze 10 perc alatt. Chesky végül emlékeztetett rá, hogy az Airbnb-t 2008-ban, a gazdasági válság idején alapították és most egy másik válságból profitálhat.