Nem tanultak a felhasználók a Love vírus esetéből

Nem tanultak a felhasználók a Love vírus esetéből

2001. február 8. 07:25, Csütörtök
[Register] Elemzők szerint a PC-k felhasználóinak döntő többsége nem tanult a Love vírus tavalyi fertőzéséből, és a jövőben ugyanolyan felelőtlenséggel fognak internetezni, mint eddig.

Egy jelentés szerint, amelyet az IDC adott közre a héten, a felhasználók több, mint egyharmada továbbra is mindenféle gyanakvás nélkül megnyitna egy "I love you" témájú levelet, mint amilyenben a Love vírus fertőzött tavaly.

Az óriási port kavart, e-mail útján terjedő Love vírus az e-mail címjegyzékben szereplő összes ismerősünknek elküldte az "I love you" témájú levelet, amely a vírus magját tartalmazta. A levél témája nem véletlenül lett a "Szeretlek!" angol megfelelőjére megválasztva, hisz az emberek kíváncsisága félelmetes sebességgel terjesztette el a vírust, a korai figyelmeztetések ellenére is. A Love vírus a felmérések szerint minegy 10 milliárd dollár kárt okozott világszerte, leginkább a kiesett munkaidőkből kifolyólag. A vírus ráadásul számos e-mail szervert is üzemképtelenné tett.

Alex Shipp, a MessageLabs e-mail vírusszűrő rendszerének vezető antivírus technikusa szerint még mostanában is találkozik legalább napi 20 Love vírus fertőzött levéllel, ez pedig arra utal, hogy a felhasználók egyrészt nem frissítik vírusölőiket, másrészt nem elég óvatosak. Az IDC egyik felméréséből, melyben a cég 150 különféle, a vírusölő frissítéséért felelős dolgozót kérdezett meg a titkárnőtől az igazgatóig, az derült ki, hogy a megkérdezettek fele már több, mint egy hónapja nem frissítette a vírusírtó definíciós fájlját.

Shipp azt is hozzátette, hogy még ennél is kisebb az aránya azoknak, akik letöltötték az Outlook azon biztonsági javítását, amely a Love-hoz hasonló vírusok terjedését hivatott megakadályozni.

Mark Sunner, a MessageLabs egyik vezetője fontosnak tartja, hogy a Valentin napjához hasonló alkalmakkor a felhasználók védtelenek a szokatlan levelekkel szemben, mivel azt gondolják, hogy az alkalomból "kedveskedett" valaki. Ez egy nagyon fontos tény, és a jövőben a felhasználóknak nagyobb óvatossággal kellene bánni az efféle levelekkel, hiszen a vírusok készítői ezt a gyenge pontot könnyen kihasználhatják.

"Mivel az ember kíváncsi természetű, védtelenné válik az efféle vírusokkal szemben."

A kutatás arra az eredményre jutott, hogy az emberek feltűntetett százaléka az év bármely napján megnyitna egy olyan, ismerőstől érkező levelet, amely az alábbi témával lett megjelölve: Great joke-54% (atom poén), Look at this-50% (ezt figyeld), nincs téma-40%, Special offer-39% (Különleges ajánlat)

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások