Hazánkban is hódít a Cybersport

Hazánkban is hódít a Cybersport

2001. február 9. 21:06, Péntek
Nem kell azonban rögtön a futurista írók által megálmodott, szenzorokkal és testre aggatott mozgásérzékelőkkel megteremtett "én-másolatok" harcára gondolni különböző másodlagos világokban; első lépésként bőven elég ha leülünk a PC-nk elé, fellépünk az internetre, és egy kiválasztott játék világában megmérkőzünk a háló másik végén ülő embertársunkkal. Ez ugye sokunk számára ismerős. Csakhogy ettől még nem lettünk ám virtuális sportolók!

A téma ettől jóval többet kíván az elszánt bajnokjelölttől. Mint minden sportágnak, a cybersportnak is megvan a maga hivatalos nemzetközi szabályrendszere, a versenyek lebonyolítási és díjazási szisztémája. Külföldön az "élsportolók" hatalmas népszerűségnek örvendenek, minden versenyüket, lépésüket, nyilatkozatukat óriási érdeklődés kíséri. Ezt persze csakis saját maguknak köszönhetik: ahogy a többi sportágban, a cybersportban is rengeteg edzés, kiváló taktikai érzék, villámgyors reflexek és persze nagy adag tehetség szükségeltetik ahhoz, hogy valaki a csúcsra jusson. Ez a rengeteg munka pedig természetesen nem marad jutalmazatlanul: az elismerésen és a hírnéven kívül igen komoly anyagi díjakért küzdenek a legjobbak.


Kishazánkban eleddig - talán a korlátozott anyagi lehetőségeknek, talán az Internet kései elterjedésének köszönhetően - az ilyen irányú ambíciókkal rendelkező játékosok csak nagyon kis számban voltak jelen. Ennek egyik fő oka, hogy csak underground szinten megszervezett rendezvényeken mérhették össze tudásukat ellesve így minden privilégiumtól és kiváltságtól ami e sportág profi szintű gyakorlását vonzóvá teheti az egyszeri játékos számára. A helyzet azonban változni látszik: a tavaly elindított EarthQuake rendezvénysorozat végre egy olyan fórumot teremtett, ahol a bajnokjelöltek nemzetközi cégek (Senorg, Intel, 3Com) által biztosított profi körülmények között, a nyilvánosság komoly érdeklődésétől övezve értékes nyereményekért versenyezhetnek. Ez meg is látszik a játékos-kedv növekedésében: egyre többen kezdenek el komolyan foglalkozni a virtuális sporttal, a hazai rendezvényeke egyre több új tehetség tűnik fel. Az első lépés tehát megtörtén afelé, hogy 5-10 év múlva, amikor már nem csak a tengerentúli lapok számolnak be a cybersport-eseményekről a sportrovatban, hanem az egész világon elfogadott és népszerű sportággá növi ki magát ez az irányvonal, Magyarország ott lehessen az élvonalban. Mindenesetre bíztató előjel, hogy a tavalyi Európa bajnokság női ágát egy magyar lány nyerte meg. Talán mégis kialakul valami kishazánkban is? Ha érzel magadban elég elszántságot és tehetséget ne habozz! Mindent további információt megtalálsz a www.earthquake.hu című oldalon.

/Sajtóközlemény/

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások