Oni

Oni

2001. február 24. 07:45, Szombat

Kiadó: Gathering of Developers
Fejlesztő: Bungie Software

Rendszer Követelmények:
Minimum: PII 266, 64MB RAM, 3D gyorsító, Win 98/2000/ME
Hasonló játékok: Tomb Raider
Kategória: 3D Akció


Oni történetét három évtizednyire a jövőbe helyezték. Főszereplője Konoko, a Tech Crimes Task Force (Technikai Bűnügyek Akcióegysége) ügynöke, aki egyaránt profi a harcművészetekben és a fegyverkezelésben. Az első néhány megbízatása látszólag rutinküldetés, de a történet hamarosan éles kanyart vesz és a TCTF helyett a félelmet nem ismerő harcos rejtelmes múltjára összpontosít. A sztori lassan halad előre, többnyire terminálok üzeneteiből és küldetések utáni rövid beszélgetésekből tudhatunk meg többet. Az Oniban Konoko egy női ügynökön keresztül tartja a kapcsolatot feletteseivel, aki képes Konoko fejében megszólalni és látni amit ő lát. Mint a legtöbb anime-ban, a történetben vannak tragikus pillanatok és néhány kritikus szál elvarratlanul marad a végén, de a sztori folyamatosságát jól oldották meg.

Klikk ide!    Klikk ide!

Hősnőnk idejének nagyrészét az Oni 14 terjedelmes szintjét benépesítő ellenfelek ritkításával tölti. A Bungie elképesztő számú mozgási lehetőséggel töltötte meg a játékot, melyek között vannak támadási és védekezési manőverek is, ezzel egy villámtámadás után gyorsan visszavonulhat a megtorlás elől. Néhány mozdulatnak a felfedezés során is hasznát vehetjük - pl. gyakori a mozgásdetektorok átugrása, az átcsúszás alattuk - bár szerencsére mentes az olyan tomb-raideres elemektől, mint felmászni a ládák tetejére és elkapni egy távoli peremet. A Bungie-t inkább a lélegzetelállító akciójelenetek érdekelték, mint hogy saját Tomb Raider folytatásuk legyen.


Klikk ide!    Klikk ide!

Konoko ellenfelei általában legalább ugyanazt tudják a harcban mint Ő, mégis megnyerhetőek, mert egyszerre két-három ellenfélnél nem nagyon kapunk többet. Az ellenfél mozdulatainak összeállítottsága, töltést és kiszámíthatatlanságot ad a harcnak. Még rá is ugranak Konokora mikor földre kerül, vagy lőnek rá miközben mással harcol, tehát a jelszó a folyamatos mozgás. Bungie játék közben folyamatosan új karaktereket hoz be, és még keményebb karaktereket is szétszór a térképen. Legyőzésükhöz nincsen szükség speciális taktikára, elég ha kitartó vagy.


Klikk ide!    Klikk ide!

Az ökölharc érdekes, bár rövid ideig tartó alternatívája a fegyveres harc. Konoko a néhány fegyver egyikét magához veheti és stratégiai céllal használhatja, mint mikor alacsony az életereje vagy a távolról rohamozó ellenfelek számát akarja csökkenteni. A fegyverek kétféle lőszer egyikét igénylik: ballisztikust vagy energiát. Ezeket meghalt ellenfelektől vagy nem játékos karakterektől szerezhetünk - és általában igen kevés van belőlük. A test-test elleni harc támogatása miatt egyszerre csak egy fegyver lehet nálunk, bár jópár helyen az ellenségektől szerzett fegyverekkel hosszú ideig el tudtam kerülni a közelharcot. Harc közben Konokonak és ellenfeleinek időnként újra kell tölteniük fegyverüket, és a lőszerből kifogyva még ellenfeleink is kénytelenek öklüket használni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások