Tengeri majmok: a Tamagotchi újra hódít?

Tengeri majmok: a Tamagotchi újra hódít?

2001. február 24. 12:23, Szombat
A Motorola Global Telecom Solutions Sector (GTSS) és a Creature Labs bejelentette, hogy közös erővel kifejlesztik és piacra dobják a "mesterséges élőállat-nevelő játékok" legújabb generációját, melyek a 2,5G és 3G mobilhálózatokon keresztül lesznek elérhetők.

A kétéves szerződés értelmében a Motorola a Creature Labs által megírt játékokat fogja forgalmazni, elsősorban azoknak, akik eddig a játékoktól elzárkóztak, ide sorolhatjuk a nők és gyermekek nagy részét. Természetesen ez a bevétel növeléséhez vezető újabb ösvényt jelenti. A szóban forgó alkalmazások elsőként megjelenő darabja a tengeri majom kisállat lesz. A játékos feladata, hogy az újszülött teremtményt felnevelje, végig kísérje életének minden szakaszában. De hogy húzhatnak ebből hasznot a szolgáltatók?

Csak egy kis virtuális tengert kell az egész köré képzelni. A tengeri majom valójában a hálózati szervergépen fog élni, nem pedig a saját készüléken, ezért gazdájának időnként csatlakoznia kell, ha ellenőrizni szeretné kisállata testi-lelki épségét.

A szabályok szerint minden résztvevő teremtménye egy külön kis tartályban lakik. A játékosnak nemcsak kedvencével kell foglalkoznia, hanem kedvence környezetével is, mivel az döntően befolyásolhatja fejlődését. Például különféle növények játékként szolgálhatnak a tengeri majom számára, ezen kívül szükségesek a létfontosságú oxigén termeléséhez is. Akár több majmot is tarthatunk egyszerre, ez már összetettebb logikát, nagyobb figyelmet kíván. A játékos minél több pozitív beavatkozást végez, annál több bónuszt és lehetőséget kap arra, hogy másokkal együttműködjön, esetleg több növényt vagy víztisztító gépet, stb. vásároljon.

A tengeri majom etetése a játék sarkallatos pontja. Az alultáplált egyed nem fog társaihoz hasonló ütemben fejlődni, betegeskedhet, míg a túletetett példányok túlszennyezhetik környezetüket, ellustulhatnak, ezzel a többieket is veszélybe sodorhatják.

A Motorola szerint a játékpiac kiterjesztése az egyik legígéretesebb módja a hálózatok használatának növelésére. Az alkalmazás Harold von Braunhut 1957-ben megalkotott álmának megvalósulása, éppen az eredetileg "Instant Life" néven 1960-ban napvilágot látott játék negyvenedik évfordulóján.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások