Battle Realms újra a térképen

Battle Realms újra a térképen

2001. március 22. 18:15, Csütörtök
Jó rég volt már, hogy utoljára számot adtunk a Crave Entertainment és a Liquid Entertainment majdnem pont egy éve bejelentett manga RTS-éről, a Battle Realmsről. Nos, a játék fejlesztése továbbra is gőzerővel folyik, ennek tanújeleként most új részletekkel, képekkel, és egy videóval tudunk szolgálni nektek, amelyekből kiderül, hogy nagyon szép kis stratégiával lesz dolgunk.

A felélénkülés örömére az új információkkal együtt összefoglaltam a legfontosabb tudnivalókat:

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A kategóriában még sosem látott művészi grafika

Nyugodtan állíthatjuk, hogy a játéktörténelemben nem volt még olyan különleges és művészi kinézete egy programnak sem, - de stratégiának biztosan nem - mint amilyennel a Battle Realms büszkélkedhet majd. A Liquidnél alkotó művészeknek köszönhetően egy teljesen új, Anime stílusú karaktereket és környezetet felvonultató koncepciót láthatunk. A Battle Realms csábítóan egzotikus világa vizuálisan is szinte pezseg az élettől - a parasztok a napi teendőikkel foglalatoskodnak, madarak repkednek a fák között; egy bölcs szenszej békésen pipázgat a harcosokkal teli edzőteremnél, miközben odébb egy gésa épp forró fürdőt vesz... a ház előtt - mondom, érdemes lesz belekukkantani. :)

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

"Élő erőforrásrendszer"

A játéknak rendkívül összetett erőforrásrendszere lesz. Néhány nyersanyag itt is a természetben található, de itt most ne csak erre gondoljunk! Olyan összefüggésekre kell majd odafigyelnünk, hogy ha pl parasztokkal rizst termeltetünk, a városunk gazdasága számára ez egy jó alap a fejlődéshez, új fegyverek, fejlettebb technikák válnak elérhetővé, ugyanakkor a katonáink száma csökken, mivel sok munkás a rizsföldeken fog dolgozni, ahelyett, hogy harcosnak tanulna. Érdekes lesz tehát a stratégiák szempontjából eme kiemelt fontosságú rész, hiszen minden ilyen játékban a további választási lehetőségeinket a gazdaságunk állapota határozza meg.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Intelligens harcrendszer

A valós idejű stratégiák másik nagyon hangsúlyos része a harcrendszer, amelynek fejlettségét leginkább az AI intelligenciáján lehet lemérni. A Battle Realms-ben az egységek képesek a terepviszonyoknak, az ellenfelük képességeinek és a távolságnak megfelelően reagálni. Például, ha egy lovas szamuráj dombtetőről lövöldöz gyalogoskatonákra, automatikusan elő fogja venni másik fegyverét, a Katanát (szamurájkard), amikor azok megközelítik őt. Viszont ha az ellenség muskétásokkal lő rá, azonnal fedezéket keres a lövedékek elől.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Tökéletesen kiegyensúlyozott egységek

A Liquid már csak fejlesztői múltja (a Command & Conqueren és a Starcrafton is dolgoztak) miatt is nagyon tapasztalt a játékegyensúly megteremtése terén. A csapat ázsiai filmekből vette az ötleteket, hogy milyen egységek legyenek a játékban, ennek megfelelően találkozhatunk majd benne füstfelhőben eltűnni képes nindzsákkal, "röpködő" szerzetesekkel, vagy éppen vakon is halálos biztonsággal célzó Zen íjászokkal. A közös ezekben, hogy mindegyiküknek megvan a maga sebezhető pontja, nincsenek kiemelkedően jó, a játékegyensúlyt borogató harcegységek, ahogy a klánok közül sincs legerősebb - legalábbis a készítők szerint.

Ebből a kis videóból ti is meggyőződhettek, milyen szép is lesz a Battle Realms: Movie (4,3 MB, 320x240, 47sec.)

A fejlesztők állítása szerint a Battle Realms már a tesztelés, finomítgatás szakaszában van, az E3-ra már majdnem kész játékot ígérnek. A tervezett megjelenési dátum mindenesetre óvatosan csak az év második fele.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások