2001. március 30. 06:39, Péntek
[ZDNET] Az angol ITV kereskedelmi televíziós csatorna a héten bejelentette, hogy sikerült megszerezniük a
világszerte óriási sikert aratott televíziós vetélkedő műsornak, a "Who Wants to be a Millionaire"-nek,
vagy ahogy nálunk nevezik, a Legyen ön is milliomosnak az első interaktív televíziós közvetítési
jogait.
Az ITV csatorna a Legyen ön is milliomos című vetélkedő első adását még 1998-ban sugározta, ami
azonnal nagy sikert aratott Angliában, de ez érthető is, hiszen Magyarországon is milliók nézik
minden este, ahogy Vágó István "megkínozza" a szellemi vetélkedő játékosait. Az ITV azonban nem elégedett
meg a műsor nagy nézetségével, és úgy határozott, hogy megszerzi a műsor interaktív változatának
közvetítési jogait is.
Az ITV cég által működtetett ITV2 nevet viselő digitális televíziós csatorna a tervek szerint még az idén
beindítja majd azon új szolgáltatását, melynek lényege, hogy az otthonülő TV nézők is részt vehetnek
majd az élő adásban közvetített vetélkedő műsorban.
"Szerintem manapság a Legyen ön is milliomos című vetélkedő műsor interaktív változatánál nem lehet jobb
műsort kitalálni." - nyilatkozta Andrew Chowns, az ITV2 kereskedelmi igazgatója.
A Legyen ön is milliomos sugárzási jogait birtokló Celador Production cég nagy örömét fejezte ki azzal
kapcsolatban, hogy a nagysikerű vetélkedő az eddigi normál verzió mellett már interaktív formában is
a televíziók elé szegezheti a nézőket. A műsor angliai verziójáról egyébként talán még annyit érdemes
tudni, hogy a tizenötödik kérdés nem kevesebb, mint 1 millió fontot (~400 millió Ft) ér.
A Legyen ön is milliomos egyébként már eddig sem kizárólag egy normál televíziós műsort jelentett, hiszen
az elmúlt időkben több országban is óriási példányszámban adták el a teljes mértékben a sikeres műsorra
épülő számítógépes játékprogramokat. Az ITV a közeljövőben pedig már a műsor interneten keresztül játszható
verzióját is el fogja készíteni, sőt ahogy arról már beszámoltunk egy mobiltelefon gyártó cég elkészíti
a Legyen ön is milliomos című műsor mobiltelefonokon is játszható verzióját. Magyarul a marketingesek
megpróbálják kifacsarni a koncepcióban rejlő utolsó dollárokat is.
A műsor interaktív televíziós változatának részleteiről egyelőre még nem szivárogtak ki részletek, a
Financial Times keddi számában azonban már megjelent, hogy az ITV körülbelül 10 millió fontot (~4 milliárd
Ft) fizetett ki az interaktív műsor közvetítési jogaiért, bár ezt a szerződő felek nem kívánták
megerősíteni.