2023. január 9. 22:41, Hétfő
A készülékek gyakorlatilag azelőtt tűnnek el a piacról, hogy igazán elterjedtek volna.
Véget ért az idei Consumer Electronics Show (CES), a 2023-as esztendő első nagy fogyasztói elektronikai kiállítása, amely a koronavírus-járvány után ismét meghatározta az év trendjeit. Úgy tűnik azonban, hogy ezek a trendek nem terjednek ki a 8K felbontású tévékre. A 4K televíziók ma már sok háztartásban alapfelszereltségnek számítanak. A készülékek megjelenésekor a gyártók nem tétlenkedtek sokat, hanem szinte azonnal reklámozni kezdték a 8K modelleket is. Ezzel ugyanakkor összezavarták a fogyasztókat, így a 8K-tévékre ugyanaz a sors várt, mint például a 3D-televíziókra.
A CES most
bebizonyította, hogy a 8K valószínűleg letűnt a színről vagy legalábbis háttérbe szorult. Alig néhány gyártó mutatott be új 8K tévét; többek között a kínai TCL és a Hisense, amelyek az elmúlt években erősen a 8K-ra koncentráltak, az idei CES-en egyetlen új modellt sem mutattak be, s ugyanez vonatkozik a Panasonicra és a Sharpra is. Így már csak az LG, a Samsung és a Sony maradt az iparág nagyágyúi között. Az LG-nél és a Sony-nál viszont gyakorlatilag nem játszott szerepet a 8K, egyedül a Samsung tett még félig-meddig erre a lóra. Mindent egybevetve azonban a CES-en jelen lévő szinte minden szakmabeli megerősítette: a 8K nem kérdés.
Az okokról persze lehet találgatni, de két dolog nyilvánvaló: egyrészt az Európai Unió tavaly ősszel új energiafogyasztási irányelvekkel gátat szabott a 8K televíziók elterjedésének, másrészt az ilyen készülékek a tartalmak hiánya miatt értelmetlennek bizonyultak.