A letöltések a meghatározók a játékoknál

A letöltések a meghatározók a játékoknál

2023. január 14. 23:40, Szombat
A területen az adathordozók teljesen a háttérbe szorultak.

Amikor az első gyártók elkezdték a játékokat letöltésként kínálni, akkor a terjesztési módnak még sok ellenfele volt. Sokan nem akartak megválni a polcon álló, megszokott dobozoktól, DVD-ktől és Blu-ray lemezektől, ráadásul a letöltések néha sokáig tartottak, míg a lemezek olvasása gyors volt. Ez mára alapvetően megváltozott: azok a játékosok, akik még mindig boltban vásárolnak játékokat vagy lemezeket küldenek nekik, jelentős kisebbségben vannak.

A brit Entertainment Retailers Association (ERA) kereskedelmi szövetség adatai szerint tavaly az összes játék 89,5 százalékát digitálisan vásárolták meg és töltötték le. Ez azt jelenti, hogy csak minden tizedik termék került a felhasználókhoz adathordozókon. A számok ugyanakkor némileg félrevezetők, mivel nemcsak a PC-s és konzolos, hanem a mobiljátékokat is tartalmazza. Az utóbbiak az értékesítés mintegy 30 százalékát tették ki. Amennyiben valaki külön-külön nézné a PlayStation, az Xbox és a Switch számára készült címeket, akkor a fizikai termékek aránya minden bizonnyal magasabb lenne.

Az azonban elmondható, hogy egyre többen töltenek le játékokat és ez a jövőben is folytatódni fog. Összességében a játékipar csak az Egyesült Királyságban az előző évben 4,7 milliárd font forgalmat generált - ez több, mint amekkorát a film-, a televízió- vagy a zeneipar. Ezek a számok azonban becsléseken alapulnak, mivel az olyan piaci szereplők, mint a Sony és a Microsoft, valamint a Valve digitális boltjai nem kötelesek nyilvánosságra hozni az eladási adataikat.

Kim Bayley, az ERA vezérigazgatója szerint a játékágazat a szórakoztatóipari piac "gyakran nem becsült vezetője". "Bár a 2,3 százalékos növekedés alacsonyabb volt, mint a videó vagy a zene esetében, a növekedés mértéke óriási, s az innováció és az izgalom tekintetében továbbra is az egész szórakoztatóipari ágazat számára meghatározó. A régi időkben, amikor nagyjából csak fizikai konzoljátékok és PC-s lemezek léteztek, sokkal könnyebb volt nyomon követni a piacot. Manapság sokkal széttöredezettebb a piac, és az új digitális szereplők egyszerűen nem osztják meg közvetlenül az eladási adataikat - itt jönnek a képbe a becslések" - fejtette ki a szakember.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások