50 millió euróért vették meg a League of Legends statisztikákat gyártó céget

50 millió euróért vették meg a League of Legends statisztikákat gyártó céget

2023. június 16. 13:01, Péntek
A Wargraphs egy párizsi székhelyű vállalat, amely egyetlen alkalmazottat, a 35 éves Jean-Nicolas Mastint foglalkoztatja, és két fő terméke van, a League of Graphs és Porofessor.

Miközben az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok megpróbálja megakadályozni a Microsoft Activision felvásárlását, mert attól tartanak, hogy az megöli a versenyt a felhőjátékok piacán, addig úgy tűnik, hogy a verseny él és virul a játékok egy másik (kisebb) szektorában: a modding és az analitika területén. A Wargraphs egy egyszemélyes startup, amely a League of Legends népszerű kiegészítő alkalmazása, a Porofessor mögött áll. Ha nem játszol vagy nézel League of Legends-meccseket (vagy TeamFight Tactics-ot vagy Legends of Runeterra-t), akkor még sosem hallottál ezekről az alkalmazásokról. Ha mégis, akkor tudod, hogy a League of Graphs mindenre kiterjedő statisztikái és az ezek megtekintésére szolgáló játékon belüli eszköz, a Porofessor felbecsülhetetlen értékű lehet az egyes versenyzők győzelmi arányainak, karakterválasztásainak és egyéb adatainak megértéséhez. Az arany, a percenkénti ölések és más statisztikák valós időben frissülnek, akárcsak az egyes játékosok karaktereinek népszerűsége.

A 2013 óta fejlesztés alatt álló eszközök robosztusak és jó a dizájnjuk, és egy másik eszköz, az Overwolf segítségével tölthetők be a játékba. Maga az Overwolf két évvel ezelőtt 52,5 millió dollárnyi tőkét vont be, ami több, mint 500 millió dollárra értékeli a céget. Mindkettő a Riot Games API-ján alapul. Felmerülhet a kérdés, hogy hányan ássák magukat ilyen mélyre egyetlen játékban. A Svédországban alapított MOBA Networks online játékközösségeket vásárol, fejleszt és üzemeltet - a MOBA a "multiplayer online battle arena" rövidítése - a múlt héten adott egy 50 millió eurós választ.


A MOBA felvásárlásról szóló sajtóközleménye szerint a Wargraphs 12,3 millió eurós forgalmat bonyolított le a legutóbbi pénzügyi évben, ennyi bevételt termeltek a Wargraphs oldalai és a játékon belüli alkalmazásban értékesített hirdetések. A Wargraphsnak 800 ezer napi felhasználója van, a Porofessor alkalmazást közel 10 milliószor töltötték le, az oldalakat pedig 4,5 milliárdszor nézték meg. "Az alapítóval együtt [...] már vannak terveink, hogyan fejlesszük tovább az eszközöket, és hogyan terjeszkedjünk új játékokra és piacokra" - írta Björn Mannerqvist, a MOBA Network vezérigazgatója. Az összeg felét fizetik ki előre, másik fele pedig bizonyos bevételi és növekedési célok teljesítése után jár.

Mostanában nem könnyű pénzt bevonnia egy digitális startupnak, de a játékszolgáltatások - különösen azok, amelyeknek megalapozott bevételei vannak a jól kidolgozott játékokból, mint a League - kivételt képezhetnek. Az esportban nincs hiány túlzó ambíciókkal rendelkező ligákból, de a bevált és népszerű játékok, és a körülöttük szervesen növekvő szolgáltatások azonban a jelek szerint távolról sem szenvednek.

A játék manapság hatalmas üzlet. A Microsoft vitatott Activision-felvásárlása 68,7 milliárd dollárral nem csak a játékipar, hanem a technológiai szektor legnagyobb tranzakciójának számítana. De az olyan cégek, mint a MOBA, az Overwolf - amelyet a PitchBook adatai szerint 2021-ben 515 millió dollárra értékeltek - és a Wargraphs példák arra hogyan fejlődik ez a terület. A játékok a termékek és szolgáltatások nagyobb ökoszisztémáinak középpontjában állnak, amelyek önmagukban is jelentős értékteremtő területekké válhatnak, még akkor is, ha nem ők az ökoszisztémák középpontjában álló fő tényezők.

Jean-Nicholas már tudja mit kezdjen a pénzzel: egy olyan kártyajátékot szeretne építeni, amely a Hearthstone ellenfele lesz. Nem tervezi, hogy ehhez külső finanszírozást szerezzen, de lehet, hogy felvesz egy-két alkalmazottat.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások