Pár év alatt nagyot fog ugrani a VR-szemüvegek piaca

Pár év alatt nagyot fog ugrani a VR-szemüvegek piaca

2023. szeptember 24. 21:29, Vasárnap
Míg idén csak 8,5 millió, addig 2027-ben már 30 millió darab fog elfogyni, de így is messze a többi viselhető eszköz mögött maradnak.

Az IDC elemzőcég erős növekedést prognosztizál a virtuális valóság fejfedőkre, de még erősebbet a szerényebb viselhető eszközökre, így az utóbbiak még évekig messze megelőzik az előbbieket. De ez csak a prognózis, a valóság az, hogy az idei második negyedévben az eladott kiterjesztett valóság és a virtuális valóság (AR/VR) szemüvegek mennyisége 44,6 százalékkal csökkent az előző évhez képest. "A világgazdaságból eredő csökkenő nyomás visszafogta a keresletet, erre jött rá a népszerű Quest 2 headset árnövekedésének negatív hatása, és más szállítók elöregedő hardverei, amik még tovább fékezték a piac növekedését" - állapította meg a piackutató. Az IDC várakozásai szerint 2023 egészében 8,5 millió headsetet szállítanak majd ki, ami nem sokkal több, mint amennyit a gyártók 2017 során megtettek.

Az IDC várakozásai szerint 2024 már jobb év lesz, a piac másfélszeresére ugrását a Meta és a ByteDance új hardverei, valamint az Apple Vision Pro debütálása hajtja. De ez még így is 350 millió darabbal kevesebb, mint a viselhető eszközök piacának "fülhallgató" alkategóriája, amely az IDC szerint már most is 320 millió darabot tesz ki évente, és 2027-re 380 millióra fog nőni. Ugyanebben az évben az IDC 211,4 millió okosóra szállítását várja, plusz 29,4 millió okos karperecet. Tehát a piackutatók szerint 2027-ben mintegy 620 millió viselhető eszköz kerül forgalomba, és ebből alig 30 millió VR/AR eszköz lesz. Nyilvánvaló, hogy a VR még 2027-ben sem lesz mainstream, annak ellenére, hogy már az Apple is belépett a piacra.


Míg a Meta féle Quest állócsillag, addig a Sony új szemüvege váratlanul erős szereplővé vált

Az IDC azonban úgy látja, hogy néhány új márka tarolni fog. "A legtöbb fogyasztónak olyan népszerű márkák jutnak eszébe, mint az Apple, a Samsung és a Fitbit, amikor a viselhető eszközökről van szó, és igazuk is lenne" - mondta Ramon T. Llamas, az IDC viselhető eszközökkel foglalkozó csapatának kutatási igazgatója. "A növekedés motorjia azonban az olyan kisebb vállalatok, amelyeknek nem feltétlenül vannak olyan globális törekvéseik, mint a piacvezető vállalatoknak, hanem inkább bizonyos földrajzi területekre, például Kínára és Indiára összpontosítanak, teljes mértékben felszerelt, a piaci elvárásoknak megfelelő készülékekkel. Előre tekintve nem túl nehéz elképzelni, hogy néhány ilyen márka a világ legnépszerűbbjei közé fog emelkedni, vagy elképzelhető, hogy olyan szomszédos piacokra lépnek be, ahol a keresletet nem sikerült teljes mértékben kielégíteni."

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások